Ádventi készülődés meglepetéssel


Kedves Olvasóim! 

A mai első ádventi vasárnapon megkezdődött a karácsonyra való felkészülés, az ünnep előkészítése. Számomra az ünnepvárás elsősorban lelki, s amikor kinn álltam, hogy a második istentiszteletre bejussak, mert két turnusban volt, a kifele jövők szemében azt kerestem, hogy meglátom-e a fényt? 
Az én szívem ma tele van szeretettel. 
A remény és a szeretet fényét kerestem tehát, amit ilyenkor kellene érezzünk, amiatt, hogy élünk, hogy dolgozunk, hogy van családunk, barátaink. S kinek az egészségi és egyéb állapotától függetlenül eljön az ünnep. Gondoljunk arra hányan vannak egyedül, család nélkül, vagy akár az utcán!
A legtöbben ilyenkor azon aggódnak, hogy kinek mit vegyenek és hogy osszák be azt a keveset, ami van. 
A dolgoknak pedig nem ez a lényege, hanem az ádventi várakozás és a szeretet. Hogy meg tudunk-e bocsátani a minket bántóknak, vagy azoknak, akiket mi megbántottunk. Hogy uralkodik-e a szívünkben a szeretet és a jóság? 
Két napja a bolt pénztáránál beszélgettem egy nagymamával, aki egypár apróságot vásárolt az unokáinak. Hogy mi az ünnep lényege? Illetve, hogy a töménytelenül megvásárolt ajándékok nem pótolják a másik ember hiányát, a kedvesség és a szeretet elmaradását. Ezt inkább a bűntudat hozza ki az emberekből. 
Elég lenne karácsonykor egy jó vacsorára összeülni azoknak, akik szeretik egymást, család és a barátok és egy jót beszélgetni. Társasozni, régi történeteket felidézni, filmet nézni. Én évek óta ezt gondolom az ünnepről. Jézus nem azt mondta, hogy a születése napján az emberek verjék adósságokba magukat. :) 
Számomra az a szeretet is nagyon fontos, amit az olvasóimtól kapok. Ezért most csokorba gyűjtöttem azoknak a kedves olvasóimnak a véleményét a Moly.hu-ról és fotóikat, amiket nekem küldtek. 
Aki nagyon szeretne velem találkozni és beszélgetni, azt sok szeretettel várom a 2016. december 9-i könyvbemutatómra. 
Cím: 1117, Budapest, Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár, Karinthy Frigyes út 11. Este hatkor. 


És akkor jöjjenek az olvasói vélemények: 
Attila_Ballo 



A krimisorozat új kötete új helyszínekre csábítja az olvasót, régi és új szereplőkkel. A történet most is izgalmas, fordulatos, és fondorlatos. A Karlócai szellemház titka méltó folytatása Olga, Herold és Alfréd történetének, minden tekintetben meg is haladja azokat. Életszerű, napi problémák, gondok mellett csöppennek bele Olgáék egy furcsa, rejtélyes balesetbe, mely után a történések, és persze Olga olthatatlan kíváncsisága csak bonyolítja a helyzetet, és igazán izgalmassá teszi a végkifejletet is. Eközben van idő természetesen gasztronómiai téren is helyi ismereteket szereznünk, valamint Olga és Alfréd … Nos, ezt inkább majd a könyvből tudja meg a Kedves Olvasó… Elég annyi, hogy romantikából sincs hiány az új kötetben. Izgalmas olvasmány, melyet alkalmam lehetett kiadás előtt olvasni, és némileg hozzájárulni annak végleges formájához. Természetesen az érdem mint mindig, most is Gerda Green-é, akinek továbbra is lelkes olvasója vagyok, és reménykedem benne, hogy a történet még folytatódik. Jó szórakozást minden Kedves Olvasótársamnak e könyvhöz, és kérlek Titeket, osszátok meg gondolataitokat Ti is!

Magdileona 

A sorozat eddig utolsó könyve méltó elődeihez. Sőt, olyan sokrétű, szerteágazó vonalak futnak benne, hogy igazából teljes egészében csak a könyv végén, a szereplők egymás tudomására hozott részletekből áll össze a történet, ahol végül is összefutnak a szálak.
Meglehetősen izgalmas, fordulatos, cselekményes, szövevényes történet, melyből természetesen a romantika sem hiányozhat.
A történet magva maga annyira kíméletlen annak nyers valóságában, hogy az ember elszörnyed, elborzad: hogy létezhet ilyen borzalom? Sajnos, amúgy igen… Tehát az izgalom, a rejtélyek sora, a misztikum, a fantáziadússág, vizualitás igen erőteljes.
Nagyon tetszettek még a tájleíró és gasztronómiai részletek; igen élénken, valósághűen tárulnak elénk a csodálatos tájak és ételek; az ember szinte kedvet érez azonnal ellátogatni ezekre a helyszínekre.
A szereplők karaktere kidolgozott.
Mindenkinek ajánlani tudom, aki szereti a rejtélyes nyomozásokat, izgalmakat.



Egy kedves ismerősöm kért meg rá, hogy tesztolvasó legyek. Még soha nem végeztem ilyen feladatot, nem is tudtam hogyan kell hozzá kezdeni. Gondoltam elkezdem olvasni, lesz ami lesz. Mivel fáradt voltam, gondoltam elolvasok pár oldalt, majd másnap folytatom. Nem így lett. Elkezdtem, és nem tudtam letenni. Nem is figyeltem oda, hogy van benne szóismétlés, helyesírási hiba. Csak olvastam…olvastam… és aznap este a végére értem. Tetszett a cselekmény, mivel krimi rajongó vagyok. Volt benne szerelem, ami nélkül szerintem egyetlen egy írás sem igazi. A táj leírása is lebilincselő volt. Olvasás közben úgy éreztem, mintha én is ott lettem volna. Másnap megint elővettem, mert ugye feladatom volt, de a nagy olvasás közepette elfelejtkeztem róla. Nem bántam, hogy még egyszer elolvastam. Azt hiszem az előző könyveket meg kell szereznem…

A tetralógia negyedik része. Ezúttal sem okozott csalódást, folyamatosan éberen tartotta az érdeklődésemet, néha olyan feszülten olvastam, most mi következik, a cselekményszál hogyan folytatódik? ajánlani tudom, nemcsak krimi szeretőknek. Miért? Az előző értékelésekben ott vannak a tuti válaszok. Jó szórakozást!

A karlócai szellemház titka, a könyv címéhez híven, tele van titokzatossággal, misztikummal. Az írónő ügyesen szövögeti a szálakat, amelyek néha alaposan összebogozódnak. Az előző könyvekből már jól ismert nyomozópárosnak igencsak izgalmasra sikeredik a nyugalmasnak ígérkező nyaralás. Az ismételten feltűnő Jánossy Alfréd hadnagy új oldaláról mutatkozik be.
A történetben egy kislány, Sztella, nemcsak a nyomozónő anyai érzéseit csalogatja elő, hanem az olvasó számára is szerez meglepetéseket, ahogy Nemanja Mladics rendőrparancsnok is.
Talán írnom sem kellene, hogy a történet folyamán ismételten megtapasztalhatjuk a könyv írójának kifinomult műveltségét, tudását. Irodalmi, kulturális, és történelmi tények színesítik ezt a kellemes kis krimit, amely igazán kellemes nyaralóhelyeken játszódik.

Jó könyv. Érdekes és megtisztelő feladat volt illusztrálni. A szerző bölcsen megmaradt a korábbi szereplőknél, így lassan egy impozáns sorozat-ciklus kialakulásának vagyunk tanúi. Gerda Green stílusának nagyon markáns és sajátos vonásai vannak, azonnal felismerhető. Mind a történetvezetés, mind a leíró részletek, jellemzések, a kohézió egyre fejlettebb munkái során. Mint írtam ez egy jó könyv: érdekes, abszurd, csevegő és közben intellektuális. Azt hiszem igen komoly teljesítményeket várhatunk a jövőben.

Öszintén szólva előszőr csak a „kiváncsiság” vett rá hogy elolvassam a könyvet. Egyrészt, mert a Facebookon többször megjelentek kis részletek és aztán szerettem volna tudni, hogy miről is szól a könyv egészében. Sajnos mint aztán megtudtam ez a tetralógia utolsó része – és mivel az előzőket nem olvastam még, hiányzott néhány kis részlet – de azt gondolom, hogy önálló könyvként is megállja a helyét. Izgalmas, de számomra valahol mégis könnyed és szórakoztató perceket jelentett. Bevallom, mint idegenvezető és idegenforgalmi szakember mindíg máshogy látom az olyan történeteket ahol valamilyen tájleírást vagy konkrét, valós helyszíneket is ábrázolnak. Azt gondolom, hogy ez az írónőnek nagyon jól sekerült. Szuper honvágyam lett… Mallorca ugyanis az egyik kedvenc szigetem, ezeket a részeket különösen szerettem. Megannyiszor jártam már ott és olvasás közben csak odaképzelem magam a történetbe és Mallorcára. Csak azt tudom mondani, hogy aki még nem olvasta vegye kézbe egy magányos estén vagy egy szabad hétvégén, és biztos nem tudja letenni amíg ki nem olvasta az egész könyvet. Egész idő alatt azt mondogattam, na még csak egy oldalt, aztán leteszem, míg azt nem vettem észre, hogy a végére értem. Ahogy tehetem meg fogom szerezni a többi kötetet is. Köszönöm Gerdának, hogy eljutott hozzám ez a történet.

Aki olvasta Gerda Green könyveit, annak ismerősek lesznek a főszereplők: Báthory Olga és Szepesi Herold ismét bűnügybe bonyolódnak.
Éppen utaznak Mallorcára. Útközben a vonat, amellyel uticéljuk felé igyekeznek, elgázol egy személygépkocsit Karlóca közelében. Olgáék vagonjában kísérő nélkül marad sok gyerek. Gyanús jelek: a gyerekek mobiltelefonjait az utazás elején összeszedték, és… kidobták; a mozdonyvezető érthetetlenül elutasító és közömbös; egy végtelenül készséges apáca, akivel mégsem stimmel valami.
Na, és a Szellemházról, amely nappal nem létezik, éjszaka meg csak úgy belebotlik az ember, ne is beszéljünk!
Rejtély, misztikum, krimi szálai keverednek a kibogozhatatlannak tetsző történetben, és ropják őrült táncukat a nem hétköznapi kifejlet felé.

Megint nem csalódtam az írónő munkásságában!!! Egy újabb fordulatos, izgalmas, csodás helyek bemutatása és nem utolsó sorban magával ragadó élményben volt részem , a könyv olvasása alatt. A hármas trió szeretetre méltó karakterek, nagyon jó észjárással oldanak meg helyzeteket, bűnügyeket. A trió esze azért mégis csak egy nő, Olga!!!! Furfangos, következtetett észjárással bír, amit a két férfi tagja szó nélkül elfogad és követi tanácsait, megérzését.Bevallóm most lassabban olvastam,hogy minden sorát e könyvnek áttudjam élni, és sikerült!!! Maga az események sokasága, a helyszínek színes bemutatása, /értve itt az épületek, nevezetességek ecsetelése nagy hatással volt rám!!! Szinte éreztem ahogyan Olga sütötte a csirkecombot, azt az iparkodást amit nyújtott Stellának , jó volt olvasni.Hihetetlen kalandok, események, mégis megoldották a rejtélyt.Igaz e könyv megállja a helyét abban az értelemben, hogy nem fontos az előtte lévő könyvet elolvasni, de azért ajánlatos, mert akkor tudjuk megismerni igazából Olgát, Heroldot. Ragyogó párost alkotnak. Egy kicsit meglepett Olga és Alfréd intim kapcsolata, de én aki olvastam az előző könyvet is , titokban számítottam e helyzetre. Egy olyan krimi ahol nem folynak a csapból is trágár szavak és sok-sok vér. Mégis letehetetlen a könyv. Szépen haladtunk eseményről- eseményre, helyszínről-helyszínre. Nem volt olyan érzésem, hogy nem tudtam volna követni a cselekményt. Szépen összeszedet írást kaptunk. Kérek még sok-sok ilyet!!!!


Sosem csalódom ha Gerda Green krimijéről van szó!!! Imádom a fordulatokban és izgalmakban gazdag történeteit. A legnagyobb kihívás számomra, hogy 9 éves lányom elől (aki szintén könyvmoly) még elrejtsem. Izgatottan várom a folytatást!!! Szívből ajánlom mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések