Kalandozásaink Korfun 4. Harmadik nap


A Családom és egyéb állatfajták filmadaptációban a fiatal Gerald Durrellt játsszó Eugene Simon és a Spirost játszó Omid Djalili. 

A korfui nyaralásra több minden inspirált, elsősorban Gerald Durrell amatőr természetbúvár klasszikus regénye, a Családom és egyéb állatfajták, amit többször is elolvastam boldogult ifjúkoromban. 

Később olvastam a Durrell családról, hogy azt a harmóniát és azokat a paradicsomi állapotokat, amelyeket ott megéltek mindannyian próbálták későbbi életükben rekonstruálni, de nem sikerült. Gerald Durrell nagyon sokat tett a magán állatkertje fenntartásáért, amelyet gyerekkorában alapozott meg Korfun. 


Gerald Durrell könyvének a Családom és egyéb állatfajtának a filmadaptációja. Fotóforrás: https://snitt.hu/filmek/csaladom-es-egyeb-allatfajtak-2005

A regényből készült egyestés filmet is és a sorozatot is többször láttuk családilag. Az egyestés filmben a Mamát az a színésznő Imelda Staunton játssza, aki a Korona című sorozatban az angol királynőt később az V. -VI. évadban.

A sziget zenésze görög sorozat, amelyet többször megnéztem a Netflixen hideg, szürke, téli napokon, a gyönyörű napsütéses Korfuról és a lányom kívánsága is volt, ami inspirált, hogy ide utazzunk. 

Azt hiszem mindenkinek kellene egy Spiros maga mellé Korfura, aki védelmébe veszi és törődik vele, mint Gerald Durrell családjának görög barátja, aki kicsit szerelmes volt a Mamába. 

A szokásos reggeli után, amikor örültünk, hogy még csak szerda van, elindultunk strandolni a kis helyünkre a sportközpont strandjára. Korábban mentünk délelőtt, hogy legyen napernyős nyugágy és volt is szerencsére. 


Az előző napi angol telivérek után, most román nők napoztak mellettünk. Szerények és kedvesek voltak, s feltételezhetően erdélyi románok, mert Nagyváradról és Aradról beszélgettek. Hogy hol mit lehet vásárolni és természetesen a férfiak voltak napirenden. 

A telivérek alatt, nem lovakat kell érteni, hanem nagyon is élettel teli, szőke, angol nőket, akik ropogósra süttették magukat a napon, egyértelműen kalandokat keresve..

A tengerben fürödtek olyan 30 körüli olasz férfiak is, akik szemmel láthatóan csajozni jöttek, s noha nagyjából egy évtizednyi különbség volt köztük és az angol telivérek között, akik olyan negyvenesek lehettek, a kapcsolat létrejött. Az egyik angol nő kéjesen elnyúlt és az olasz csődör masszírozta a napágyon. 

Az unokatesóm azt mondta hagyjam, legalább volt egy szaftos estéjük, de senki nem állt közéjük és legyenek boldogok!

Beúsztam a tengerbe és ott trécseltek, nem lehetett egy összeszokott társaság, mert az egyik olasz fickó azt magyarázta az egyik nőnek, hogy nagyon rosszul tud angolul, de amióta Londonban járt javult az angol tudása. A nő kicsit tanítónénisen kijavította a szavait, de hát istenem, van aki erre bukik. 

A kék halak továbbra is ott úszkáltak körülöttem és fekete gombszemükkel figyeltek, de nem hagyták magukat elkapni. 

Miután jól fürödtünk és pihentünk elindultunk haza az apartmanba. Nyaralásokkor már bevált napirend az, amire egy család be szokott rendezkedni.


Lezuhanyoztunk, átöltöztünk és irány az olasz-görög családi étterem, ahol választásom ezúttal egy friss fogásból származó szardíniára esett, balzsamecetes friss salátával, krumplival és sült zöldségekkel. 


          A kivilágított zenepavilon a parkban. 

Egy kis pihenés, délutáni szúnyokálás után este az Esplanade felé vettük az irányt. Kipróbáltam a híres, a sétányon lévő kávéházat.


                  A kivilágított hajókikötő. 

Összességében csalódás volt. Iszonyatos tömeg volt, alig lehetett valahová leülni, étlapot nem hoztak. A telefonoddal kell leolvasni az asztalodon lévő qr kódot, amivel megnyílik az étlap..


Így rendeltem egy café frappét fagylalttal, de nem ízlett nem az volt, amit Athénban megismertem és ennél jobb jegeskávét nyugodtabb körülmények között Budapesten ittam. 

Felmérgelődtem, kifizettem és otthagytam az egészet, pedig szeretek a kulinária és kultúra világában kalandozni. Ehelyett elmentem az esti várost fotózni és ettől sokkal, de sokkal jobban éreztem magam.

Városfotózás után jól esett a pihenés. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések