Téli szösszenetek 5: Az idős hölgy látogatása


Harminchárom éve élek Budapesten, azóta sok minden megesett velem és másokkal. 
E városi történeteimet sorra elhozom most nektek a blogomra. Egyszer mindenki felkerül ide, akit érdekesnek találok. 


Azt mondják nem a kor számít, csak a stílus és a kisugárzásod. 
Fiatalnak és szépnek lenni nem előjog, hanem állapot, ami elmúlik egyszer, s ha az gonoszsággal és rosszindulattal párosul, akkor idős korra egy szörnyeteget eredményez. 
Ha az életedet nem tudod tartalommal, kedvességgel, jósággal, vagy szívbéli gesztusokkal megtölteni, akkor igazából nem ér semmit, amit csinálsz. 
Idős korban, amikor a jellemvonások csak elmélyülnek és kiütköznek a valódi emberi természet részletei, árnyalatai, ha valaki megőrzi a méltóságát, eleganciája kifogástalan, derűje töretlen és még vannak céljai az életben, az valami más. 
Főleg nem dicsekvés tárgya, igazából a mindennapi cselekedetek összetettsége tesz emberré. 

Az idős  hölgy legfárasztóbb feladatok közepette talált meg, mert nyilván mindig akkor akarnak beszélgetni és érdeklődni, amikor körülbástyáznak a könyvek - dohogtam magamban. 
Vagy éppen lecsomagolom azokat dobozokba, vagy esetleg kipakolom, vagy épp adminisztrálok, vagy hivatalos leveleket küldök. 
A kifinomult, idős kori eleganciának lehetetlen volt ellenállni, mert elég lehengerlő volt és rögtön elvárta, hogy a pult mögé menjek és nézzek utána a számítógépen. 
Utána már mindent ő irányított. 
Olyan könyveket akart, amiket nem tudtam neki egyből felhajtani, vagy szinte lehetetlennek tűnt, de mindent a kedves vevőért.
Vagy inkább úgy gondolom mindent meg lehet oldani, csak akarni kell. 
Törtem a fejem, hogy hogyan tudnám neki beszerezni, mert a megszokott csatornákon keresztül nem volt és ő olyan átéléssel beszélt a szerzőről, hogy milyen szép, különleges, milyen élményeket élt át, amiket megírt a könyvben, hogy ezeket feltétlenül olvasni akarja.
Ekkor bevillant az ötlet, hogy mit tudnék tenni? 
A kiadóból megrendelni, mert elmondása szerint térdét most operálták, a gerince is fáj. 
Megint kicsit mérgelődtem titkon, mert lett volna módja másképp is beszerezni a könyveket, például interneten megrendelni, de úgy voltam vele, a kaland az kaland. 
És miért ne szerezzek örömet valakinek? 
Miért ne juttassam el hozzá azt a könyvet, amire vágyik? 
Minden ellenszolgáltatás nélkül.
Mert a könyv árát úgyis kifizeti majd, hát hadd olvassa mindenki azt, amire vágyik. 

Egy kedves és bölcs barátomat, aki mindig jó tanácsokat ad kérdeztem meg, hogy mit csináljak? 
Így fogalmazott: 
"Ha neked szívügyed, vedd meg és add oda neki"
És valóban. 
Néha a legegyszerűbb megoldások a legkézenfekvőbbek. 
Meg is rendeltem a köteteket és úgy voltam vele, amikor a visszaigazolás megérkezett, hogy én ezt pillanatok alatt lerendezem. 
Hát nem éppen. 
Mint minden napom, amikor nem dolgozom szervezést igényel, mert össze kell sűríteni a feladatokat és intéznivalókat egy napba. 
Csak a cél lebegett a szemem előtt, hogy amit megígértem be kell tartani. Tudom, nem nagy érdem ez napjainkban, de én még így tanultam, hogy az adott szó szent, az adott szó számít. 
A szokásos vehemenciámmal mentem be a kiadóba a könyvekért és miután a kezembe fogtam a frissen nyomtatott példányokat, örömmel lapoztam át azokat és előre örültem az idős hölgy örömének. 
Másnap a megbeszéltek szerint pontosan ott is volt, ahol ígérte. 
A már korábban megismert eleganciájával libbent be, melynek részletei: szép kalap, jól manikűrözött kezek, alkalomhoz illő kabát, finom illat voltak. 
Mielőtt kifizette volna a könyveket adott egy kis ajándékot, egy képeslapot arról, amit gondol, a munkámmal kapcsolatban, egy szerencsesüti receptet, ami egész évre szóló szerencse kívánságokat tartalmazó élet recept, amire azt mondta: 
- Ilyet csak a barátaim kapnak tőlem. 
Igazán meglepődtem és hallatlanul jól esett. 
Az élet valóban szép és ezek azok a pillanatok, amikért érdemes élni, mindennap felkelni és küzdeni. 
Az öröm és elismerés percei ritkák és talán ezért becsüljük meg jobban őket. 

Legutóbbi könyvemet A kínai rejtélyt innen szerezhetitek be, szakmai oldalamat itt tudjátok követni. 
Rádióriport a könyvem kapcsán.  Bódizs Edith rádióriporter anyaga. 
Újabb riport készült velem T. C. Lang szerző tollából, amit itt találtok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések