Mit olvasok? Szerelem a kolera idején



Felkérést kaptam, hogy 7 napon át osszam meg veletek 7 olvasmányélményemet. Szívesen teszem, hisz művészettörténeti tanulmányaim mellett életem legnagyobb ajándéka az olvasás és az irodalom szeretete.  Mindennap mást vonok be a játékba. Egyik legcsodálatosabb szerelmes könyv, amit valaha is olvastam Gabriel García Márquez regénye, A szerelem a kolera idején. Többször olvastam, nem tudnám megmondani hányszor. Florentino Ariza, furcsa külsejű, nincstelen fiatalember szemszögén keresztül látjuk a történetet. Élete egyik legnagyobb élménye a nap, amikor meglátja Fermina Dazat, akibe rögtön beleszeret. Ferminának fogalma sincs erről a szerelemről, holott Florentino a háza előtt áll és várakozik a fa alatt, hogy meglássa a lányt. Fermina gyönyörű nővé érik és hozzámegy a tekintélyes és gazdag Urbino Juvenal doktorhoz. Két gyerekük születik. Florentino soha nem tesz le arról, hogy meghódítsa Ferminát és egész életében vagyont gyűjt és minden nőt meghódít. Közben folyamatosan nyomon követi a nő életét. Florentino kitartása, szerelme, önmagába vetett hite a példa arra, hogy vannak még igazi, állhatatos férfiak, akik mindent megtesznek azért, hogy azzal a nővel legyenek, akit valóban szeretnek. Tehát az egyik legfelemelőbb szerelmes regény, amit olvastam. Film is készült a könyvből kedvenc színészemmel Javier Bardemmel, a film jó, de a regényt meg sem közelíti minőségben, szerintem.

 Kocsis Nagy Noémi

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések