Nyári szösszenetek azaz szia nyár itt az ősz

Harminckét éve élek Budapesten, azóta sok minden megesett velem és másokkal. E városi történeteimet sorra elhozom most nektek a blogomra. Egyszer mindenki felkerül ide, akit érdekesnek találok. 

Mindig nehéz szívvel engedem el a nyarat és húzom az időt a ruhásszekrény átrendezésével is, hogy még érezzem az örömöt, amit a nyári pezsgés jelent. Nem szívesen veszek tudomást arról, hogy hűvösek a hajnalok és az esték, ezért hoztam egy pár szórakoztató nyári történetet, amik megnevettették az olvasóimat. Így búcsúzom a nyártól. 
Bőrönd

A nő a hatalmas bőröndjét az út közepére, az ajtóba rakta. 
Ott, ahol le és felszállnak az emberek, a fél ajtót elfoglalva. 

Senki sem tudott tőle közlekedni. 
Éreztem, hogy a helyzet rendezést kíván, így szóltam hozzá. 
- Lenne szíves elvenni az ajtóból a bőröndjét, a babakocsi tároló most szabad?
- Dehogy veszem, maga fogyjon le.
- ???? Hölgyem, ne az én kilóimmal foglalkozzon, a bőrönd akadályozza a ki-be szállást.
- Nem veszem el, nincs útban, menjen már innen.
Végignéztem értetlen arcán, igénytelenségén, leplezetlen rosszindulatán.
Ennyit mondtam:
- Maga hülye.
És továbbsétáltam a napsütésben.
Eldöntöttem nem fogja elrontani a napomat, ami olyan szép. 


Nyári éjszaka 
Hazajöttem a nyaralásból kipihent idegekkel, s kissé fáradtan az utazástól. Éjszaka még átnéztem az új könyvem korrektúráját és gondoltam jó polgárhoz méltóan ledőlök a friss ágyneművel vetett ágyba.
Az éjszakai dajdajozás, ordítozás, káromkodás csak nem akart szűnni a benzinkútnál, pedig az áram is elment a kerületben. Sötétek lettek a lámpák.
Másfél óráig bírtam, forgolódva az ágyamban, ha becsuktam az ablakot csend volt, de majd'megfőttem.
Újfent feltéptem az erkélyajtót és kikiabáltam:
-Csend legyen!
A részegek kórusban kántálták:
-Bocsánat.
S elmentek.
Reggel mesélem a gyereknek mi történt.
Azt mondja, a rá jellemző iróniával:
-Na a XI. kerület szuperhőse hazaérkezett.

Legutóbbi könyvemet A kínai rejtélyt innen szerezhetitek be, szakmai oldalamat itt tudjátok követni. 
Rádióriport a könyvem kapcsán.  Bódizs Edith rádióriporter anyaga. 
Újabb riport készült velem T. C. Lang szerző tollából, amit itt találtok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések