Aktív időskor

Harminckét éve élek Budapesten, azóta sok minden megesett velem és másokkal. E városi történeteimet sorra elhozom most nektek a blogomra. Egyszer mindenki felkerül ide, akit érdekesnek találok. 

Aktív időskor

Most mielőtt megjelenne a kilencedik könyvem elgondolkoztam azon, hogy mennyi minden változás 
állt be az életemben, hogy eljussak idáig. 
Magánéleti és munka erőfeszítések, amelyeket soha nem szégyelltem, sok munkahely, gyereknevelés, jövés-menés. 
Múltkor az egyik barátnőm mondta is, hogy tisztelt azért, hogy mennyit dolgoztam, de nekem fel sem tűnt, csak az, hogy időnként milyen fáradt vagyok és este, ha leteszem a fejem úgy elalszom, hogy tőlem trombitálhatnak is. 
Van az a reklám, amiben az idős bácsi iszik egy coca cola zérót és olyannyira bepörög, hogy életmódot vált.
Otthagyja az idős otthont, ahol ápolják és tetoválást csináltat, vagy már korábban volt neki, de kivillantja egy izompólóban. Azt már kivágták a reklám korábbi változatából, hogy meglátogatja az örök gyerek, elhízott fiát, aki még mindig az anyjával lakik "öreg" felnőttként és nyafogva felkiált, amikor kinyitja az apjának az ajtót, hogy:
- Anya.....
Fejest ugrik az úszómedencébe az ugrótoronyból és motoros haverjaival nyakába veszi a világot.
Na így szeretnék élni én is idős koromban, miután az összes kötelességemet letudtam, dolgoztam, felneveltem a lányomat, s időnként programot csinálok az unokáimmal, ha lesznek.
Remélem a lányom is önálló útra lép és elvégzi az iskoláit, s jó munkát talál. 

Habár mostanában zokon veszi, ha írok róla, mert a legtöbb író gyerek szégyelli, ha a szüleik írnak róluk, mintha az valami ciki lenne.
A férfiakkal ellentétben a női alkotóknak nincs az a szerencséjük, hogy egy mindenkor áldozatra kész férfi egyengesse az útjukat, azaz mosson, főzzön, bevásároljon helyettük, lábujjhegyen lépkedjen, amikor ők írnak vagy festenek, illetve hallgassa a sirámaikat, ha netalán alkotói válságban vannak.
Egy nő, maximum a saját idejéből vehet, lophat el perceket az alkotásra, vagy oszthat be napokat, órákat, ha a munkáját már elvégezte, a számláit befizette és a gyerekeit ellátta.
Tegnap a szülői értekezlet előtt volt egy rendőrségi felvilágosítás arról, hogy milyen drog veszélyek várnak a gyerekekre a középiskolákban, illetve, hogy az átlagos szülő átlagban napi 7 percet tölt a gyerekével beszélgetve.
Hát ez nagyon szomorú, de én el nem tudok jobb dolgot képzelni a gyerekemmel való beszélgetésnél, a telefonhívásokat is beleértve, amikor én dolgozom, ő suliban van és végre elérjük egymást telefonon is utána.
Szóval visszatérve az eredeti gondolathoz, aktív időskorra vágyom, barátokkal, sporttal, élményekkel és termékeny élettel.

#aktivitás #időskor #tervek #könyvek #jövő

Legutóbbi könyvemet A kínai rejtélyt innen szerezhetitek be, szakmai oldalamat itt tudjátok követni. 
Rádióriport a könyvem kapcsán.  Bódizs Edith rádióriporter anyaga. 
Újabb riport készült velem T. C. Lang szerző tollából, amit itt találtok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések