Egri Zsanna: Mini interjú Kocsis Nagy Noémivel

Kedves Olvasóim!
Ma egy igazán elkötelezett embert mutathatok be, akinek az életét az írás és a művészet tölti be, így inkább erről szeretne beszélni, mint a magánéletéről. 



Igazán sokoldalú emberként ismertelek meg, aki izgalmas könyvei mellett még gasztronómiával, művészetekkel is foglalkozik. Tulajdonképpen mi a műfajod?
Mint írónak a krimi. Azonban ez így nem fedi le teljesen az igazságot, mert a Fény és förtelemben, A kék macskában, a Fenevadak Erdélyben és A Tündérherceg könyveimben, az olvasók számos izgalmas dologgal találkoznak, amelyek az én speciális mixeim, mint nyomozás, erotika, kéjgyilkosság, intrika, kulináris élvezetek, gasztronómia és sok kultúra, mint építészet, festészet, vagy szobrászat.
 Mióta írsz?
Gyakorlatilag gyerekkorom óta, kezdetben naplót, kis történeteket, novellákat, műelemzéseket, olvasónaplót, az egyetem alatt tananyagszerű jegyzeteket, művészettörténeti értekezéseket, katalógusjegyzékeket, tananyagot és 2011 óta blogot. Kettőt. Az Artificium és Gerda Green könyveket, ami fő profilom és az Artis a sütés-főzés művészetét. 2014. óta vagyok a Publio Kiadó szerzője, először 2014. április 27-én mutatkoztam be XXI. Nemzetközi Könyvfesztiválon, legutóbb 2015. június 10-én a MÜSZI-ben, ahol a Fenevadakkal találkozhattak az olvasóim. Legközelebb 2015. október 14-én lesz előadásom a soroksári Fehér Asztal társaságban, ahol betűtörténeti előadást és Fenevadak Erdélyben könyvbemutatót tartok.
  Mesélsz egy keveset magadról?
1975-ben születtem Kolozsváron. A tanulmányaim nagy részét Budapesten végeztem, az ELTE művészettörténet, kulturális menedzser szakán fejeztem be. Egyetemi diplomáim után festménybecsüs is lettem és tíz évet galériákban töltöttem el a műkereskedelemben. Gyakorlatilag az egyetem alatt is dolgoztam már, számos kiállítást rendeztem, nyitottam meg és művészekről írtam. 2001 óta tanítok a KREA Kortárs Művészeti Iskolában. Kezdetben, mint grafikatörténet és betűtörténet tananyagokat író és oktató tanár, 2007 óta, mint szakdolgozati konzulens is, amely munkám évente 3-16 végzős diák munkáját ellenőrzi. Férfi kollégáim mellett egyetlen nő vagyok a diploma bizottságban, az igazgatónő mellett. Legkülönfélébb témákban, mint tipográfia, design történet, reszponzív design, képernyőre tervezés, rajzfilmkészítés, okos órák, könyvkiadás és sok más érdekességről kell véleményt alkotnom, az első leütéstől a könyvszerűen megtervezett dolgozat lezárásáig.
Hol olvashatnak még a műveidről az olvasók?

Három oldalon is megtalálható vagyok:

Kiadói oldal 1
http://publioboox.com/kocsisnagynoemi
Kiadói oldal 2
http://publioboox.com/gerdagreen
Artificium és Gerda Green könyvek szakmaioldal
https://www.facebook.com/pages/Artificium-%C3%A9s-Gerda-Green-k%C3%B6nyvek/273496889383498

További sok sikert kívánok a munkádhoz!

Egri Zsanna

http://xn--szvtitkok-h5a.blogspot.hu/…/mini-interju-kocsis-…
http://xn--szvtitkok-h5a.blogspot.hu/p/mas-irok-tollabol-ko…

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések