Király Tamás

 
Király Tamás divattervező.
 
 "Az egyetlen magyar divattervező, akit a Voguetól kezdve, a Sternen át, nemzetközileg is mindenhol elismernek. Londonban, Edinburgban és New Yorkban egyaránt sikerrel mutatta be a kollekcióit."
Király Tamás ruha, fotó: HazaiDivat.hu
Megölték Király Tamás divattervezőt

Forrás: MTI
2013. április 07., 17:58
Nyomtatás
Megölték Magyarország egyik, nemzetközi viszonylatban is legismertebb divattervezőjét, Király Tamást – erősítette meg rendőrségi forrás a hvg.hu értesülését az MTI-nek. A rendőrség honlapján megjelent közlemény szerint – amely nem nevesíti Király Tamást – az ügyben a Budapesti Rendőr-főkapitányság Életvédelmi Osztálya emberölés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indított eljárást ismeretlen tettes ellen. A jelenleg rendelkezésre álló adatok szerint vasárnap hajnalban ismeretlen elkövető olyan súlyosan bántalmazott egy 60 éves férfit VIII. kerületi otthonában, hogy az áldozat a helyszínen életét vesztette – tartalmazza a közlemény. A hvg.hu pontosan meg nem nevezett forrásból származó információi szerint a rendőrök betörésre utaló jeleket nem találtak.
És most idézzük az Abbcenter vele készült riportját:
Abbcenter: Tanulta-e a divattervezést? Király Tamás: Hála istennek nem, iskolában nem tanultam a divattervezést. Ez az egész ösztönösen jött nálam. Az élet tanított. A barátaim nyitottak egy műtermet és megkértek arra, hogy tervezzek egy kollekciót. Én mondtam nekik, hogy ez lehetetlen, mert nem tanultam soha, nem értek hozzá. Eleinte megpróbáltam azt kifejezni a ruhákkal, amit én érzek, amit én akarok látni bennük. Utána teljesen rákattantam. Abbcenter: Sokan azzal vádolják, hogy a ruhái a mindennapi életben nem hordhatóak! Király Tamás: Akkor visszakérdezek. Mit nevezünk mindennapi életnek és mi az, hogy hordható, vagy nem hordható? Az átlagos ruhaviselet megőrjít. Ha egy ruha rád megy, tudsz benne járni, meg utazni, meg táncolni akkor hordható. Ha esetleg túl nagy a ruha, akkor olyan helyre kell menni, ahol nagy a bejárat. Többször elmondtam már, hogy a ruháimat a villamosra is nagyon ajánlom. Egy nagy ruhában nem tudnak lökdösni, a lábadra lépni, nem tudják megsérteni az aurádat, tehát megvéd az erőszaktól és a szagoktól. A ruháimat egyébként tetszés szerint variálhatod és alakíthatod át kevésbé harsány darabokká. Abbcenter: Vannak-e visszatérő motívumok a kollekcióiban? Király Tamás: A kihívás éltet, és érdekel, ezért megpróbálok mindig újítani. Az életem során folyamatosan fejlődöm. A kollekcióimban való motívumok visszaköszönését mégis egy spirálhoz tudnám hasonlítani. Amíg a kollekció készül, azt hiszem, hogy egy teljesen új dolgot sikerült létrehoznom. Én is csak a bemutatók után, utólag ismerem fel azt, hogy egy-egy motívum az előző munkáimból visszaköszön, vagy valamilyen módon egy korábbi érzésre, performancra vezethető vissza. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ismétlem önmagam! Abbcenter: Van-e kedvenc modellje? Király Tamás: Van néhány visszatérő modellem, de igazából szeretek mindig új arcokat és alakokat kipróbálni. Már többször jelentkeztek nálam sztárok, azzal a kéréssel, hogy szívesen bemutatnák a ruháimat. De én ezt soha nem akartam, ezt csinálja más!
Én arról vagyok híres, hogy „csúnya” embereket viszek a szépség kifutójára, az utca emberét. A klasszikus modellséget ellenzem. Nem szeretem az egyforma embereket, ezért centire, kilóra soha nem mérem a modelljeimet. A legkedvesebb visszatérő modellemmel már hat éve együtt dolgozom.
Abbcenter: Van-e kedvenc kollekciója? Király Tamás: Mindig a legutolsó ruháimat szeretem a legjobban. A most bemutatásra kerülő kollekcióimat egy körömvágó ollóval vágtam, nem használtam sem tűt, sem cérnát, sem pedig varrógépet. Mindössze tíz napom volt a munkára, hiszen tíz nappal ezelőtt még Londonban volt bemutatóm. Abbcenter: Meséljen a „Peep-Show” elnevezésű performancról! Király Tamás: Igen ez nem egy divatbemutató, hanem egy performanc. Az ötlet a Világszem fesztivál I. kapcsán fogalmazódott meg bennem. „Farkasszemnek” nevezte el Müller Péter sziámi barátom, mivel a nézők, farkasszemet néznek a modellekkel. Ebben a szemdesignban volt egy humoros szál, de volt benne valami drámai is a szemtelenség. Számomra óriási kihívás volt az, hogy én is beültem a modelljeim közé. Alulról világított a lámpa, és nagyon nehéz volt megállnom azt, hogy ne pislogjak. Mivel divatpápának hívnak, én voltam a pápaszem. Abbcenter: Mi alapján választ zenét? Király Tamás: A munkatársaimmal egymást inspirálva törjük a fejünket azon, hogy milyen zenét válasszunk egy-egy produkcióhoz. A zenének mindig ki kell fejeznie a témát és a hangulatot. Abbcenter: Hogyan jellemezné azt a szót, hogy divat? Király Tamás: Utálom ezt a szót, mert a divat egyáltalán nem érdekel. Divat ellenes divattervező vagyok, hiszen én teljesen más „világban” dolgozom. A divat kizárólag az üzletről szól. A média reklámjai manipulálnak, beléd táplálják azt, hogy mit kell megvenned, és te megveszed. Így elvész a szabad akarat és az egyéniség. Abbcenter: Hogyan szokott kikapcsolódni? Király Tamás:Munkával. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy imádom a munkámat, így állandóan dolgozom. A munkatársaim a barátaim is egyben, így elég időt tudok velük együtt tölteni. Szeretem, ha sok ember vesz körül. Közösen beszélgetünk, dolgozunk, olyanok vagyunk, mint egy tökéletes család.

Albrecht Helga
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések