A hónap művészei 15: ANNAEVA azaz Hachbold Anna és Kárpáti Éva divattervező páros
![]() |
Hachbold Anna és Kárpáti Éva tervezőpáros. Fotó: ANNAEVA hivatalos. |
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül!
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
Kárpáti Éva és Hachbold Anna showroomjában vendégeskedni igazi élmény. Nem csak azért, mert két különböző egyéniségű és szépségű nőről van szó, hanem azért is, mert remek és sikeres, fiatal divattervezők. Továbbá 2010-ben a KREÁ-s (Kortárs Művészeti Iskola) diplomázásuk óta egy pár szakmai díjat is besepertek (Fashion Awards Hungary, 2010, az Év ifjú divattervezője, 2010) és hosszú távú céljaik immár a határainkon túlra mutatnak. A környezet mesés, egy nagyszerű népi szecessziós, a XIX. század végét, XX. század elejét idéző villa, hóval és egy romantikus melléképülettel, mint a regényekben.
ANNAEVA márka képviselői, Kárpáti Éva és Hachbold Anna, fotó: Kocsis Nagy Noémi, 2012. |
KNN. Melyik volt számotokra az-az emlékezetes
bemutatkozás, amikor úgy gondoltátok elindultatok a sikereitek felé illetve a
közönség elismerését is kiváltottátok?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
KÉ. és HA. Számunkra ez a Szépművészeti
Múzeumban rendezett KREÁ-s divatbemutató volt az, amikor fejenként kilenc ruhával
lehetett megjelenni, ami nekünk azért is volt jó, mert mi már akkor is együtt
dolgoztunk, így nekünk tizennyolc darabbal sikerült a közönség elé állni.
Pontosabban a manökeneink abban vonultak a kifutón. Ugyanez volt érvényes a
KREA által szervezett nagyszabású divatbemutatóra az U26 nevezetű
szórakozóhelyen, a Nyugati mellett.
- KNN. Igen, erre emlékszem, ez számomra is nagyon
emlékezetes volt. Ti mennyire
gondolkodtok művészien, azaz akarom mondani, mennyi a munkátokból a művészet és
mennyi a hordhatósági szempontokat is figyelembe vevő gondolkodás, ha szabad
ilyet kérdezni?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
KÉ. és HA.
A ruhák számunkra mindig tükrözik a személyiséget, a funkcionalitás
része mindig elnyomja a művészeti részét. Szerintünk a ruhák lényege, hogy
eladható, a mindennapokban hordható legyen. A divat már túllépett az öncélú
művészeti részen, a mai ember öltözködésében a korszerűség, a jó anyagok, a
könnyen használhatóság, kezelhetőség az elsődleges szempontok.
NN. Ti milyen típusú nőknek (esetleg férfiaknak
is) terveztek ruhát?
KÉ. és HA. Olyan nőknek, amilyenek mi is
vagyunk, két különböző típusú és egyéniségű, alkatú és korú, valamint minden
olyan huszonöt és hatvan év közöttinek, akik szeretnek a mindennapokban is
csinosak, jól öltözöttek lenni. Vagyis figyelembe vesszük a kort, a
megjelenést és az egyéni stílust.
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
KNN. Most egyenként kérdezlek Titeket. Nektek is
úgy alakult a gyerekkortok, hogy rajzoltatok, varrtatok, terveztetek és
szerettetek öltözködni?
-
HA. Nekem nem, se nem rajzoltam, se nem
öltözködtem szépen, mindig rendetlen volt a ruhám és volt egy állandó darabom a
lila gumicsizmám volt, amit le nem vettem a lábamról. Anyukám kétségbe is volt esve egy
kicsit (nevet). Később alakult ki bennem a gondolat, az igény arra, hogy én ezt
tanuljam és ezzel foglalkozzak.
KÉ:
Én viszont rajzoltam, babákat öltöztettem, szerettem a szépet már gyermekkoromban is, ahogy most a kislányom, aki hat évesen divattervezőnek készül. KNN: Neked, hogy alakul egy munkanapod Éva?
Én viszont rajzoltam, babákat öltöztettem, szerettem a szépet már gyermekkoromban is, ahogy most a kislányom, aki hat évesen divattervezőnek készül. KNN: Neked, hogy alakul egy munkanapod Éva?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
- KÉ. Nekem gyakran álmaimban jelennek meg a
ruhák, amiket tervezni szeretnék, vagy
lolyan helyen tör rám az inspiráció,
amikor nem is számítok rá. Aztán igyekszem megvalósítani, amit elképzeltem.
- KNN. Mennyire alkalmazkodtok a divat trendekhez,
illetve inkább törekedtek az egyediségre, vagy igyekeztek megelőzni a
kialakulóban lévő tendenciákat?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó ANNAEVA hivatalos. |
- HA. Mi inkább ráérzünk, hogy mi van
kialakulóban, de természetesen törekszünk is arra, hogy önálló gondolatokat
fogalmazzunk meg a ruháinkon, mert az nem lenne jó, ha szolgaian másolnánk,
amit más divatházakban láttunk. Sőt úgy gondoljuk, hogy megsejtünk olyasmiket,
ami az embereknek tetszene és néha elől járunk ebben.
KNN. Milyen színeket kedveltek, illetve, hogy látjátok, most ezt az újból felbukkanó türkiz kék és zöld mániát?
HA. Mi magyar varrodákkal dolgozunk együtt,
ebből kifolyólag az anyag költségeink is magasabbak és az áraink is, de ezzel
együtt törekszünk a minőségre és arra, hogy a vevőink elégedettek legyenek
velünk.
ü
KNN. Milyen színeket kedveltek, illetve, hogy látjátok, most ezt az újból felbukkanó türkiz kék és zöld mániát?
- HA. Mindig vannak divatok és igazából minden
szín él a divatpalettán, de vannak egyes korszakokban bizonyos árnyalatok, amik
hol jobban, hol kevésbé felkapottak. Ilyen például most a türkiz vagy a bordó,
ami nagy korát a kilencvenes években élte, de most megint kelendő
lett.
- KNN. Hogy zajlik számotokra a tervezés
munkarendje, ha megengeditek az olvasóinknak, hogy ilyen műhelytitkokba
bepillantsanak?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
- KÉ. és HA. Először mindig anyagokat nézünk,
keresünk, melyeknek legtöbbje külföldről származik és ahhoz tervezünk valamit.
A leggazdaságosabb számunkra öt-hat féle anyagból dolgozni, mert akkor van
harmónia a kollekcióban.
- KNN. Tekintve, hogy cikkeket lehet olvasni
arról, hogy gyakorlatilag meghalt a magyar ruhaipar és a legtöbb külföldi cég
Ázsiába, Indiába, Kínába viszi legyártatni a holmikat, nektek ez hogyan
megvalósítható a mindennapokban?
KNN. Ha ti külföldön szeretnétek bemutatkozni,
oda pályázni kell, vagy megkeresik az embert?
![]() |
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
HA. Is-is, van, hogy megtalálnak, de külföldi
boltokkal is dolgozunk együtt, akik forgalmazzák ruháinkat. Ma már nem olyan
nagy ördöngösség külföldön is megjelenni, ahogy régen volt.
-
KNN. Ha valaki olyan extra kéréssel keresne meg benneteket, látván és ismervén a ruháitokat, hogy tervezzetek esküvői ruhát
neki, megtennétek?
-
HA. Erről Éva tudna mesélni.
-
KÉ. Nekem évekkel ezelőtt volt esküvői
ruhaszalonom, sok szép ruhával és kiegészítőkkel. Azonban a tapasztalatom az
volt, hogy a menyasszonyoknak gyakran nem is szép ruhára, hanem pszichológusra
van szüksége. Volt például egy kliensem, aki hetekig-hónapokig bejárt hozzám,
elmesélte az egész életét, mindent felpróbált, majd végül távozott egy
fátyollal.
zSzóval mi már manapság konfekciót
tervezünk, az jobban megy és kifizetődőbb is. Különben a magyar nők olyanok, hogy egyszer
szeretnek nagyobb összeget kiadni és ez az esküvő, akkor kicsit ez a „mindent
bele” szemlélet uralkodik, mind a menyasszony, mind a vendégek részéről.
ü
![]() |
ANNAEVA márka 2011, fotó: ANNAEVA hivatalos. |
-
KNN. Vannak állandó megrendelőitek, akikről
tudjátok, hogy a ti márkátokat keresik, vagyis állandó vevők, hogy úgy mondjam
„márkahű” fogyasztók? HA.
Igen tudunk olyanokról, akik szeretik a ruháinkat, azonban nem mindig találkozunk a vevőinkkel, hiszen ők a boltokban vásárolnak, ahol a ruháink kaphatóak. Mégis nekünk az a siker, ha hordják a ruháinkat és kedvelik, ezért érdemes dolgozni.
Igen tudunk olyanokról, akik szeretik a ruháinkat, azonban nem mindig találkozunk a vevőinkkel, hiszen ők a boltokban vásárolnak, ahol a ruháink kaphatóak. Mégis nekünk az a siker, ha hordják a ruháinkat és kedvelik, ezért érdemes dolgozni.
KNN. Mit vesztek még figyelembe a tervezéskor?
Nőiesség, romantikus megjelenés? Praktikusság?
-
HA. Mi szeretnénk kielégíteni a családos, a
nőies és a funkcionális szempontokat egyaránt a tervezésben, ezért önmagában is
hordható, de kombinálható darabokat is tervezünk. Alapkollekcióinkhoz készítünk
még kiegészítőket, öveket és táskákat is.
-
KNN. És a legnagyobb közösségi oldalon a
facebookon tartjátok a kapcsolatot a vevőitekkel?
-
HA. Ez most van nálunk kialakulóban, mert még
nem volt rá mód, hogy egyszerre mindennel foglalkozzunk, minden esetre, amikor
kollekciókról, egyes darabokról rakunk fel fotókat, akkor azt mindig nagy
érdeklődés övezi és a visszajelzések is jók.
KNN. Kedves Anna és Éva köszönöm a riportot és a vendéglátást! HA. és KÉ. Mi is köszönjük! Ez 776 embernek tetszik itt a blogon!
Ps. Az ANNAEVA tervezőinek útjai 2015
februárjában különváltak. A márka továbbra is működik, azonban a tervezés és a
gyártás felelőse, valamint a tulajdonosa Kárpáti Éva lett. Éva ezután is új
kollekciókkal készül minden szezonban, az ANNAEVA márka nevében.
Hachbold Anna pedig hamarosan új saját márkával
jelentkezik, amelynek koncepciója, hogy az egyedi, és minőségi öltözékeket
elérhető áron nyújtsa.
-
-
-
Megjegyzések
Megjegyzés küldése