A hónap művészei 15: ANNAEVA azaz Hachbold Anna és Kárpáti Éva divattervező páros

Hachbold Anna és Kárpáti Éva tervezőpáros. Fotó: ANNAEVA hivatalos.
Copyright©2012. artificium-artis.blogspot.com  
A szöveg semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! 



ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
Hachbold Annát és Kárpáti Évát látásból ismertem a KREA Kortárs Művészeti Iskolából, ahol tanítok. 2010, azaz a diplomázásuk éve óta, ha nem is rendszeresen, de figyelemmel kísértem a munkásságukat, hiszen elbűvöltek szép és igényesen megtervezett ruháik letisztultságukkal és nőies vonalaikkal, amiket feldob egy-egy díszítés, lágy fodor és ruharedő. 2012/2013-as őszi és téli kollekciójukat, az Art Deco világa is ihlette, kifinomult színeikkel és anyagaikkal, amelyekkel estélyi, kimenő és koktél ruhákat is készítettek. 
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
 "Hachbold Anna és Kárpáti Éva 2009-ben alapította az ANNAEVA márkát. Olyan nőknek alkotunk, akik nem akarnak a hétköznapi viseletet hordók mögé beállni és egy kis különlegesre vágynak. Fontos számunkra a nőiesség fiatalos megfogalmazása. Mindezek mellett célunk egy letisztult divattudatos, egyedi stílus kialakítása, amely egyaránt rendelkezik modern és klasszikus elemekkel, ugyanakkor funkcionális hordható öltözéket biztosít. 
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
 Szeretjük az érdekes, ellentmondásos anyagkombinációkat például a bőr és selyem találkozását, és gyakran alkalmazunk egyedi elemeket öltözékeinkben. "
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
Hachbold Anna és Kárpáti Éva ruháit olyan divatos, fiatal nők is viselik, akik ismertek a zene és a média világából, mint Kozma Orsi énekesnő, Oroszlán Szonja színésznő, vagy D. Tóth Kriszta műsorvezető. A hazai hírességeknek ez a ragaszkodása a magyar ANNAEVA márkához kedvet teremthet a hölgyeknek arra, hogy megvegyék ezeket az öltözékeket és ők is bátran hordják. 

Kárpáti Éva és Hachbold Anna showroomjában vendégeskedni igazi élmény. Nem csak azért, mert két különböző egyéniségű és szépségű nőről van szó, hanem azért is, mert remek és sikeres, fiatal divattervezők. Továbbá 2010-ben a KREÁ-s (Kortárs Művészeti Iskola) diplomázásuk óta egy pár szakmai díjat is besepertek (Fashion Awards Hungary, 2010, az Év ifjú divattervezője, 2010) és hosszú távú céljaik immár a határainkon túlra mutatnak. A környezet mesés, egy nagyszerű népi szecessziós, a XIX. század végét, XX. század elejét idéző villa, hóval és egy romantikus melléképülettel, mint a regényekben.
ANNAEVA márka képviselői, Kárpáti Éva és Hachbold Anna, fotó: Kocsis Nagy Noémi, 2012.
 
KNN. Melyik volt számotokra az-az emlékezetes bemutatkozás, amikor úgy gondoltátok elindultatok a sikereitek felé illetve a közönség elismerését is kiváltottátok?
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.

-         KÉ. és HA. Számunkra ez a Szépművészeti Múzeumban rendezett KREÁ-s divatbemutató volt az, amikor fejenként kilenc ruhával lehetett megjelenni, ami nekünk azért is volt jó, mert mi már akkor is együtt dolgoztunk, így nekünk tizennyolc darabbal sikerült a közönség elé állni. Pontosabban a manökeneink abban vonultak a kifutón. Ugyanez volt érvényes a KREA által szervezett nagyszabású divatbemutatóra az U26 nevezetű szórakozóhelyen, a Nyugati mellett.


-   KNN. Igen, erre emlékszem, ez számomra is nagyon emlékezetes volt. Ti mennyire gondolkodtok művészien, azaz akarom mondani, mennyi a munkátokból a művészet és mennyi a hordhatósági szempontokat is figyelembe vevő gondolkodás, ha szabad ilyet kérdezni?
Az ANNAEVA márka egyik képviselője, Kárpáti Éva. Fotó: Kocsis Nagy Noémi, 2012.
 

ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
-         KÉ. és HA.  A ruhák számunkra mindig tükrözik a személyiséget, a funkcionalitás része mindig elnyomja a művészeti részét. Szerintünk a ruhák lényege, hogy eladható, a mindennapokban hordható legyen. A divat már túllépett az öncélú művészeti részen, a mai ember öltözködésében a korszerűség, a jó anyagok, a könnyen használhatóság, kezelhetőség az elsődleges szempontok.

NN. Ti milyen típusú nőknek (esetleg férfiaknak is) terveztek ruhát?
 KÉ. és HA. Olyan nőknek, amilyenek mi is vagyunk, két különböző típusú és egyéniségű, alkatú és korú, valamint minden olyan huszonöt és hatvan év közöttinek, akik szeretnek a mindennapokban is csinosak, jól öltözöttek lenni. Vagyis figyelembe vesszük a kort, a megjelenést és az egyéni stílust.
ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.

-         KNN. Most egyenként kérdezlek Titeket. Nektek is úgy alakult a gyerekkortok, hogy rajzoltatok, varrtatok, terveztetek és szerettetek öltözködni?

-         HA. Nekem nem, se nem rajzoltam, se nem öltözködtem szépen, mindig rendetlen volt a ruhám és volt egy állandó darabom a lila gumicsizmám volt, amit le nem vettem a lábamról. Anyukám kétségbe is volt esve egy kicsit (nevet). Később alakult ki bennem a gondolat, az igény arra, hogy én ezt tanuljam és ezzel foglalkozzak. 

 KÉ:
Én viszont rajzoltam, babákat öltöztettem, szerettem a szépet már gyermekkoromban is, ahogy most a kislányom, aki hat évesen divattervezőnek készül. KNN: Neked, hogy alakul egy munkanapod Éva?

ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.

-        


- KÉ. Nekem gyakran álmaimban jelennek meg a ruhák, amiket tervezni szeretnék, vagy

lolyan helyen tör rám az inspiráció, amikor nem is számítok rá. Aztán igyekszem megvalósítani, amit elképzeltem.


-   KNN. Mennyire alkalmazkodtok a divat trendekhez, illetve inkább törekedtek az egyediségre, vagy igyekeztek megelőzni a kialakulóban lévő tendenciákat?


ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó ANNAEVA hivatalos.
-    HA. Mi inkább ráérzünk, hogy mi van kialakulóban, de természetesen törekszünk is arra, hogy önálló gondolatokat fogalmazzunk meg a ruháinkon, mert az nem lenne jó, ha szolgaian másolnánk, amit más divatházakban láttunk. Sőt úgy gondoljuk, hogy megsejtünk olyasmiket, ami az embereknek tetszene és néha elől járunk ebben.    
KNN. Milyen színeket kedveltek, illetve, hogy látjátok, most ezt az újból felbukkanó türkiz kék és zöld mániát?

-     HA. Mindig vannak divatok és igazából minden szín él a divatpalettán, de vannak egyes korszakokban bizonyos árnyalatok, amik hol jobban, hol kevésbé felkapottak. Ilyen például most a türkiz vagy a bordó, ami nagy korát a kilencvenes években élte, de most megint kelendő lett.

-    KNN. Hogy zajlik számotokra a tervezés munkarendje, ha megengeditek az olvasóinknak, hogy ilyen műhelytitkokba bepillantsanak?

ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.
-    KÉ. és HA. Először mindig anyagokat nézünk, keresünk, melyeknek legtöbbje külföldről származik és ahhoz tervezünk valamit. A leggazdaságosabb számunkra öt-hat féle anyagból dolgozni, mert akkor van harmónia a kollekcióban. 


-    KNN. Tekintve, hogy cikkeket lehet olvasni arról, hogy gyakorlatilag meghalt a magyar ruhaipar és a legtöbb külföldi cég Ázsiába, Indiába, Kínába viszi legyártatni a holmikat, nektek ez hogyan megvalósítható a mindennapokban?

HA. Mi magyar varrodákkal dolgozunk együtt, ebből kifolyólag az anyag költségeink is magasabbak és az áraink is, de ezzel együtt törekszünk a minőségre és arra, hogy a vevőink elégedettek legyenek velünk.
KNN. Ha ti külföldön szeretnétek bemutatkozni, oda pályázni kell, vagy megkeresik az embert?

ANNAEVA márka ősz-tél 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.

-         HA. Is-is, van, hogy megtalálnak, de külföldi boltokkal is dolgozunk együtt, akik forgalmazzák ruháinkat. Ma már nem olyan nagy ördöngösség külföldön is megjelenni, ahogy régen volt.

-         KNN. Ha valaki olyan extra kéréssel keresne meg benneteket, látván és ismervén a ruháitokat, hogy tervezzetek esküvői ruhát neki, megtennétek?

-         HA. Erről Éva tudna mesélni.

-         KÉ. Nekem évekkel ezelőtt volt esküvői ruhaszalonom, sok szép ruhával és kiegészítőkkel. Azonban a tapasztalatom az volt, hogy a menyasszonyoknak gyakran nem is szép ruhára, hanem pszichológusra van szüksége. Volt például egy kliensem, aki hetekig-hónapokig bejárt hozzám, elmesélte az egész életét, mindent felpróbált, majd végül távozott egy fátyollal.
zSzóval mi már manapság konfekciót tervezünk, az jobban megy és kifizetődőbb is. Különben a magyar nők olyanok, hogy egyszer szeretnek nagyobb összeget kiadni és ez az esküvő, akkor kicsit ez a „mindent bele” szemlélet uralkodik, mind a menyasszony, mind a vendégek részéről.

ANNAEVA márka tavasz-nyár 2012/2013, fotó: ANNAEVA hivatalos.


ü



ANNAEVA márka 2011, fotó: ANNAEVA hivatalos.

-         KNN. Vannak állandó megrendelőitek, akikről tudjátok, hogy a ti márkátokat keresik, vagyis állandó vevők, hogy úgy mondjam „márkahű” fogyasztók? HA.
Igen tudunk olyanokról, akik szeretik a ruháinkat, azonban nem mindig találkozunk a vevőinkkel, hiszen ők a boltokban vásárolnak, ahol a ruháink kaphatóak. Mégis nekünk az a siker, ha hordják a ruháinkat és kedvelik, ezért érdemes dolgozni. 
KNN. Mit vesztek még figyelembe a tervezéskor? Nőiesség, romantikus megjelenés? Praktikusság?

-         HA. Mi szeretnénk kielégíteni a családos, a nőies és a funkcionális szempontokat egyaránt a tervezésben, ezért önmagában is hordható, de kombinálható darabokat is tervezünk. Alapkollekcióinkhoz készítünk még kiegészítőket, öveket és táskákat is.

-         KNN. És a legnagyobb közösségi oldalon a facebookon tartjátok a kapcsolatot a vevőitekkel?

-         HA. Ez most van nálunk kialakulóban, mert még nem volt rá mód, hogy egyszerre mindennel foglalkozzunk, minden esetre, amikor kollekciókról, egyes darabokról rakunk fel fotókat, akkor azt mindig nagy érdeklődés övezi és a visszajelzések is jók. 

KNN. Kedves Anna és Éva köszönöm a riportot és a vendéglátást! HA. és KÉ. Mi is köszönjük!                                                 Ez 776 embernek tetszik itt a blogon!
Ps. Az ANNAEVA tervezőinek útjai 2015 februárjában különváltak. A márka továbbra is működik, azonban a tervezés és a gyártás felelőse, valamint a tulajdonosa Kárpáti Éva lett. Éva ezután is új kollekciókkal készül minden szezonban, az ANNAEVA márka nevében.
Hachbold Anna pedig hamarosan új saját márkával jelentkezik, amelynek koncepciója, hogy az egyedi, és minőségi öltözékeket elérhető áron nyújtsa.




 










-       


  





-      




-       








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések