A só

 Kilencedik könyvemet A kínai rejtélyt itt találjátok. 

Rádióriport a könyvem kapcsán.  Bódizs Edith rádióriporter anyaga. Újabb riport készült velem T. C. Lang szerző tollából, amit itt találtok.




A só
Kedvencem volt a só meséje gyermekoromban. 
Lényege, hogy a királylány annyira szereti az apját, mint az emberek a sót.
Amikor a király a vásárba megy és megkérdi lányait, hogy mennyire szeretik, mit hozzon nekik, így felelnek, az első:
- Én úgy szeretem Édesapámat, mint galamb a tiszta búzát. 
A második: 
-Én úgy szeretem Édesapámat, mint forró nyárban az emberek a hűs szellőt.
A legkisebb, s egyben a királynak a legkevesebb leánya:
- Én úgy szeretem Édesapámat, mint az emberek a sót.
Ezt a király nem érti meg, ezért elzavarja az udvarból a legkisebb lányát.
A só és a szeretet fontosságára akkor ébred rá, amikor a lánya eltűnik az udvarból, egy ideig az erdőben bujkál, mindenféle fák odvában, barátságot ápol az állatokkal, majd hozzámegy a szomszéd ifjú királyhoz, aki vadászni indult az erdőbe és rátalál.
Az esküvő és a mézeshetek elmúltával meghívják az öreg királyt ebédre.
Feltálalják az ebédet, de egy szem só sincs benne.
Meg is kérdi az öreg király:
- Öcsém, ha meg nem bántalak, milyen szakácsod van neked, hogy só nélkül süt-főz?
- Sóval süt-főz az, de mi úgy hallottuk bátyám, hogy kend nem szereti a sót.
-Kitől hallottad ezt a butaságot? -kérdi az öreg király elcsodálkozva.
- Éppen a kigyelmed leányától - mondja az ifjú király.
-A leányomtól? Hol van? Mióta kerestetem, de nem találtam égen-földön.
Erre előugrott az ifjú királyné, aki addig az ajtó megett hallgatózott, szemeit törölgette meghatottságában, hogy mégis szereti őt az apja és egymás nyakába borultak.
Volt nagy sírás-rívás.
Megbocsátottak egymásnak.
A király megígértette vele, hogy mindig meglátogatja, de csak akkor, ha sóval süt-főz.
Mondom ma magamnak, hogy a vásárláskor vegyek sót, fel is írtam a listámra: só!!!!! 5 felkiáltójellel.
Hát persze, hogy elfelejtettem. 
Hazaérve létrára álltam, hogy megnézzem a kamraszekrényben, hát nem volt.
Mérgesen leindultam megint sóért.
Megvettem, feljöttem, bepakoltam volna a kamraszekrénybe és ott volt a só.
A másik...
Zsebkendődre köss egy csomót és az agyadra is bogot. 😂

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések