Kocsis Nagy Noémi/Gerda Green könyvek és riport összegzés 2014/2015




http://publioboox.com/gerdagreen
Miért kezdtem el írni és, hogy lettem Kocsis Nagy Noémiből Gerda Green? A harminckilenc éve fakadó vágyból. Attól a pillanattól kezdve, hogy gyerekként megtanultam, írni és olvasni. Természetesen ez nem automatikus, az emberek többsége megtanulja ezt. Inkább azért, mert művészekkel áldott családi és baráti környezetben éltem. Boldog ifjú éveimben szemlélődtem, fantázia alakok megalkotásával, rajzolással, festéssel írással foglalkoztam. 
Iskoláimban tanáraim biztatásával igyekeztem a magyar irodalom és a világirodalom gyöngyszemeit elolvasni. Legyen az mese, a novella, regény, költemény és egyéb könyvek, kortárs íróktól is. A kötelező olvasmányok, Jókai Mór csodálatos regényei, Petőfi Sándor János vitéze, Arany János Toldija, Gárdonyi Géza Egri csillagok című műve, Mikszáth Kálmán regényei, novellái, Tamási Áron Ábel trilógiája nem kényszert, hanem élvezetet jelentettek, melyhez rajzos olvasónaplókat készítettem. A világirodalomból  olyanok töltötték ki képzeletemet, mint Dante Isteni színjátéka, Moliere darabjai, Dickens, Stendhal, vagy a Bronte nővérek és Jane Austen. 
Gerda Green: Fény és förtelem. Fotó Sallay László. Minden jog fenntartva! 

Korábban naplót, verset írtam, rögzítettem benyomásaimat és tapasztalataimat a világról. Kedvenc elfoglaltságom az emberi tulajdonságok megfigyelése volt. A másik ember szándékai, megnyilvánulásai álltak az érdeklődésem középpontjában és ez nem változott. 
A pálya a művészet és a művészettörténet felé fordult jó húsz évre. 1987 óta élek Budapesten, ahol az iskoláimat végeztem, az ELTE-re művészettörténet, kulturális menedzserképzésre jártam. Tizennégy éves koromtól ősszel bementem az OSZK és a Fővárosi Szabó Ervin könyvtárba és rendszerint tavasszal jöttem ki, s teszem ezt már huszonhat éve. Véremmé vált a könyvtárazás, a megtermékenyítő környezetben való lét, ami nélkül élni sem tudnék. Korábbi írásaim különböző művészeti lapokban, kiállítási katalógusokban jelentek meg sokszor mások neve alatt. Majd később a Magyar Művészet című lapban, a Gonzopress Magazinban és a saját blogomon az Artificiumon. 
A művészettörténeti "kerülő", az angol, olasz, francia, vagy német nyelvű szakirodalmak kitekintést adtak ahhoz, hogy másképp, kicsit kivülről tekintsek az irodalomra. Olyan nagyságok műveire, mint kedvencem Szerb Antalra Utas és holdvilágjára.
Egyéb fennmaradó időmet klasszikus krimik, rémtörténetek olvasásával töltöttem. 
2001 óta tanítottam már végzős grafikusokat és webdesignereket, amikor jött az ötlet, hogy a diákjaimnak készített grafikatörténeti és betűtörténeti tételeket, amelyek több száz oldalt tesznek ki közöljem az Artificium és Gerda Green könyvek blogomon. Kortárs művészekkel készült riportjaim után és kiállítás megnyitóim sorát kísérve grafikus barátom adta a nagyszerű ötletet az egyéb művek írásához. 
Gerda Green: A kék macska, fotó: Sallay László. Minden jog fenntartva! 
http://publioboox.com/gerdagreen
Ajánlatot tett nekem, hogy izgalmas történeteiemet ne csak elmeséljem neki, hanem írjam le, hogy ő megrajzolhassa. Így lettem Gerda Green. Ezt követte a regényírás, a közreműködés a grafikussal, a kiadók keresése évekig, ami után megtaláltam Publiot. Első könyvem a Fény és förtelem mellyel a XXI. Nemzetközi Könyvfesztiválon vettem részt a kiadómmal. A Fény és förtelemet tavaly Soroksáron is bemutathattam. Életem első szakmai riportját Mészáros Mátyás szerzőtársam készítette velem, mely a Publio könyvei közül ingyenesen letölthető az alábbi linken: http://publioboox.com/hu_HU/publio-kaleidoszkop-ii 
Vagy a blogomom olvasható teljes terjedelmében. 

A második bemutatkozásom A kék macska krimimmel volt, ami 2014. októberében jelent meg. A könyvbemutatót a Polihisztor Könyvesboltban tarottuk 2014. december 10-én nagy sikerrel. 2014. decemberében A kék macska a Top 10-es listában volt.További könyveim az idén várhatok.
A blog facebookos linkjére kattintva lehet olvasni a könyveimmel kapcsolatos munkákról: 
Könyveim megtalálhatóak a Publio Kft-vel partneri szerződésben álló: Amazon és Barnes&Noble, Apple i Tunes nemzetközi könyváruházakban, a Bookline, a Líra, a Libri könyvkínálatában és legújabban a Google play könyváruház kínálatából is letölthetőek. 
Azóta a könyveim a Moly.hu könyves oldalon 97%-os olvasói értékeléseket értek el. 
A Fény és förtelem olvasói értékelései a Moly.hu-n és A kék macska értékelések a Moly.hu-n. 
A cikket 85-en olvasták a blogon!
Köszönjük! 
Moly.hu-s értékelések: 
Csiszér_Zsuzsanna 3 napja
Gerda Green: A kék macska
A Kék macska az egyik legjobb krimi, amit az elmúlt egy évben olvastam. Zseniális névválasztással, nyálcsorgató ételleírásokkal és tekervényes sztorival. Kíváncsian várom a folytatást.
Gratulálok, Gerda!
1 hozzászólás
>!
+
+
Kocsis_Nagy_Noémi 5 napja
Gerda Green: A kék macska
A következő kritikákat kapta Gerda Green A kék macskája rögtön a megjelenés után.
1. „Milyen elegáns megjelenés”.
2. „Ez már sokkal több, mint az első könyv”.
3. „Elegáns a betűtípus, jól olvasható”.
4. „Modern borító, tetszik”.
5. „Tehetséges a grafikus, gratulálok neki”
>!
+
+
morgoth977 20 napja
Gerda Green: A kék macska
Kiváló illusztrációval ellátott, olvasmányos a valódi életből kiragadott cselekmény és szereplők, ugyanakkor misztikus is. Nagyon jó leírásokkal és gazdag kifejező eszközökkel rendelkező alkotás.
Váraljai_Gábor 25 napja
Gerda Green: A kék macska
Olga és Herold lebilincselő története az első rész után folytatódik. Ismét egy izgalmakkal teli vérbeli krimit kapunk amiből nem hiányozhatnak a jobbnál-jobb fordulatok. Egy hosszú hétvége alatt kiolvastam, nem bírtam letenni a könyvet.
1 hozzászólás
>!
+
Raki_Maki 1 hónapja
Gerda Green: A kék macska
Draga Gerda Green! Minden amit irsz azonnal keppe alakul fejemben! Kivalo fantazmagora , csak ajanlani tudom a vizualis beallitottsaguaknak!!!$uper olvasmany mely kikapcsol teljesen, informativ a korottunk levo furcsa vilagrol itt magyarhonban.
Attila_Bálló 21 órája
Gerda Green: Fény és förtelem
Izgalmas, fordulatos krimi, mindenkinek ajánlani tudom, aki szereti az izgalmat, a misztikus, mégis életszerű jeleneteket, a meglepetéseket. Nekem tetszett, és már olvasom a második részt!
1 hozzászólás
>!
+
Zsu123 4 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Figyelmébe ajánlom mindenkinek, aki szereti a fordulatokban gazdag, eseménydús krimit. Egy jó könyv, egy forró kávé, kell ennél több! :)
1 hozzászólás
>!
+
+
Csiszér_Zsuzsanna 4 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Izgalmas, vicces, nagyon olvasmányos mindkét könyv.
Jó kis trilógia lesz.
Plusz egy csoki Ilonka néni karakteréért.
Csak így tovább Gerda! ;-)


Magdolna_Barta 9 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Gratulálok a munkádhoz. Nagyon tehetségesen írsz ezért csak biztatni tudlak,hogy csak így tovább!
>!
+
+
Ildikó_Brauer P 10 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Gerda Green könyve a „Fény és förtelem"egy izgalmas "képregény”, ahol a gazdag leíró részek
magukkal sodorják az olvasót egy „békebeli” világba.
Ahol kirajzolódik, vizuálisan elénk tárul egy látszólag nyugodt, kiegyensúlyozott valóság. Itt biztonságban érezzük magunkat, mindaddig, amíg felszínre nem kerülnek az emberi tulajdonságok árnyoldalai, hazugságok, ármánykodások, összefonódások..
Egy utazáson veszünk részt, sokszor kérdéses, hogy a múltban vagy a jelenben vagyunk.
Ízlelgetjük az illatokat, színeket, pillanatokat.
Az emberi sorsok és kapcsolatok kusza szövevénye tárul fel elénk, és teszi dinamikussá az egymásba fonódó élethelyzeteket.
Aron1976 18 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Érdekes volt olyan könyvet olvasni, aminek ismerem az íróját! Nagyon modern krimi, fenntartja a figyelmet. A fejezetek között figyelni kell, hogy az ugrásokat követni lehessen. A grafika kiemelkedő. Teljesen ki lehet kapcsolódni rajta, nekem nagyon tetszett, ajánlom mindenkinek!
>!
+
morgoth977 20 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
Kiváló illusztrációval ellátott, olvasmányos a valódi életből kiragadott cselekmény és szereplők, ugyanakkor misztikus is. Nagyon jó leírásokkal és gazdag kifejező eszközökkel rendelkező alkotás.
mnm 24 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
A mai kor krimije!Kicsit misztikus, kicsit mesével átszőtt, ugyanakkor intellektuális könyv. kellemes, tartalmas kikapcsolódást nyújt.
1 hozzászólás
>!
+
+
Gaby001 29 napja
Gerda Green: Fény és förtelem
A hétköznapokból kiragadó könnyű olvasmányos történet,ami üdítően hatott rám.Vicces lendületes magával ragadó stílusa remekül illeszkedik a modern környezetbe. Bölecz Lilla rajzai vidám hangulatot kölcsönöznek a cselekménynek.Köszönöm a könyvvel eltöltött perceket!
1 hozzászólás
>!
+
+
Raki_Maki 1 hónapja
Gerda Green: Fény és förtelem
Draga Gerda Green! Minden amit irsz azonnal keppe alakul fejemben! Kivalo fantazmagora , csak ajanlani tudom a vizualis beallitottsaguaknak!!!$uper olvasmany mely kikapcsol teljesen, informativ a korottunk levo furcsa vilagrol itt magyarhonban.
2 hozzászólás
>!
+
+
SZTANCSEK 1 hónapja
Gerda Green: Fény és förtelem
Nagyon érdekes, sajátos munka, egyszerre hiperrealista és szürreális. Új szín a krimiirodalomban.
2 hozzászólás
>!
+
+
Goczi_Melinda 1 hónapja
Gerda Green: Fény és förtelem
Egy erdekes,izgalmas krimi ,amit nehezen lehet letenni!
Ajanlom mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések