A hónap művésze 18 : Medgyesfalvi Máté

Copyright©2013. artificium-artis.blogspot.com    
A szöveg és a fotók semmilyen részlete nem használható fel a szerző engedélye nélkül! 

Medgyesfalvi Máté portréja. Fotó © Medgyesfalvi Máté.
Medgyesfalvi Máté a tanítványom volt a KREA Kortárs Művészeti Iskolában. Nálam írta a szakdolgozatát, amikor pedig a diplomamunkáját védte ott ültem a bizottságban. Nagyon tetszett a sör csomagolás terve, munkája, akkor döntöttem el, hogy írni fogok róla. Mikrofon hiányában személyes interjút készítettem vele, munkáival kapcsolatos kérdéseimre készséggel válaszolt. Ezért szeretném, ha az Artificium olvasói is megismerkednének grafikai eredményeivel, alkotói koncepciójával, saját szakmája iránt érzett alázattal és sokrétű gondolkodásmódjával. 
Tipography. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      K.N.N.
  • Hogy a legrégebbiekkel kezdjük: itt van ez a Tipográfia című fekete-fehér munkád. Iskolai feladat volt? Jól látom, hogy nosztalgiáztál benne és a régi szitázós, írógépes hangulatot kívántad tükrözni, amelybe vegyült egy kis formabontó dadaista komponálási módszer? Esetleg a futurista Fortunato Depero "Szögelt könyve?"
  • M. M.
    Ez volt az első feladat az iskolában, nagyon régi munka. Itt használtam először digitális eszközöket, de valószínűleg igen.
Tipography. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
  • K. N.N.
  • Látszik benne a grafikusi véna és, hogy szeretettel csináltad!
  • M. M.
  • Ez könnyen lehet, mivel az érettségi „diploma” munkám rézkarcokból, illetve szitákból állt.
  • K. N.N.
  • Akkor jól éreztem, hogy valami ilyesmi járt a fejedben, amikor ezt készítetted.
  • M.M.
    Akkoriban még erre volt ráállva eléggé az eszem, és ebben a stílusban éreztem otthon magam.
Tipography. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
  • K.N.N.
  • Nagyon jó, én szeretem az ilyesmit.
    Pelikan naptár. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
    •  M. M.
    • Kellett volna mutassak azokból is, csak azok mozgatása elég körülményes sajnos.
    • Rézkarcokat nagyon szerettem készíteni.
    Pelikan naptár. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
    • K.N.N. A Pelican tollmárkának is készítettél naptárat 2010-ben. Ez is KREÁ-s munka? A minta, ami végig megjelenik rajta a tollvonásra kíván utalni? A színek a borítón az évszakok?
    Pelikan naptár. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.

    • M. M. 
    • Igen az évszakokat színekkel is akartam jelezni, mindegyiket egy ahhoz illővel. A forma pedig életem első próbálkozása volt egy pattern (angol kifejezés, jelentése: minta, pattern-book: minta könyv) elkészítésére, és a toll, mint íróeszköz szülte a formát. 
    • Karakterek. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
    • K.N.N.
    • A Character feladatokról ugye ezt mondtad, hogy az is iskolai feladatként kaptad, hogy mértani formákból mit tudtok kihozni. Ez Simon Attilánál volt? Egyébként számomra viccesek ezek a megoldások, mert olyanok, mintha régi vízköpők, oszlopfők, vagy antik faragványok lennének.
    • M.M.
    • Itt az volt a lényeg számomra, hogy minél kevesebb elementáris alap formából készítsek egy alakot, úgy, hogy karakteres legyen. Számomra inkább régi egyiptomi rajzi szabályok jutnak eszembe, mint a legnagyobb felület szabálya és az erős profil, illetve frontális ábrázolás. Számomra nincs középút, vagy-vagy.

    12. Budapesti Díszmadár Kiállítás. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.

    • K.N.N. 
    • Igen, gondoltam, hogy a szabályosságra törekedsz! Itt van még a programfüzet a XII. Budapesti Díszmadár kiállításhoz. Ez egy létező rendezvény, amelynek szóróanyagát, mint programfüzetet, karszalagot és plakátot is meg kellett tervezni. Ez Herbszt Lacinál (Herbszt László grafikusművész, tanár) volt?
    • M. M.
    • Igen.
    • K.N.N.
    • Ez nagyon bő válasz. Köszönöm. :-)
    •  
    Sokszínű erdő. Munkafüzet kis iskolásoknak. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.

    •  M.M. .:))
    • Egy létező rendezvényről van szó, amit minden évben megtartanak. Azért terveztem át, mert a mostani arculatot nagyon nyersnek találtam a témához, ezért egy élénk, színes, fiataloknak szóló munkát készítettem, mivel ilyenekre gyakran járnak iskolai osztályok és hasonlók, kisgyerekes családok például.
    •  
      Sokszínű erdő. Munkafüzet kis iskolásoknak. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
              K.N.N.
    • Értem. Az ötödik kérdésem a munkáiddal kapcsolatban, ez a Sokszínű erdő, munkafüzet kisiskolásoknak egy meglévő könyvtípus alapján (úgy értem, volt hasonló a piacon) készült. Hogyan tervezted? Vagy tágabbra vették a feladatkiadást és azt mondták, hogy ilyen és ilyen dolgot kell csinálni? Ki volt ebben a segítségedre? Illetve látsz fantáziát a gyerekkönyv/tankönyv tervezésben?
    • M. M.
    • Itt a hangsúly az illusztráláson volt, mivel a tárgy ezt követelte. Témaként csak a gyerek munkafüzet volt az, ami kötött volt, ezenfelül mindenki olyan stílusban készíthette el, olyan célközönségnek és olyan technikával, amilyennel jónak látta. Ez Magyarósi Éva tanárnőnél volt. Hálás de ugyanakkor veszélyes feladat gyerekeknek dolgozni, bármilyen téren, ez alól az illusztráció sem kivétel.
    Sokszínű erdő. Munkafüzet kis iskolásoknak. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
    • K.N.N.
    • Mit értesz az alatt, hogy veszélyes?
    • M. M.
    • Élveztem a munkát nagyon, de be kell, hogy valljam, nyugodtabb szívvel dolgozom felnőtt embereknek.
    • K.N.N.
    • A felelősségre gondolsz elsősorban? A vizuális nyelvre, amin a következő generáció felnő?
    • M.M.
    • Igen, mert egy gyereket le kell kötni, és ehhez véleményem szerint olyat kell alkotni, ami még az ő hihetetlenül szubjektív személyét érdekli. És úgy tapasztaltam, hogy a gyerekek e legerősebb kritikusok. 
    • K.N.N.
    • Ha gyerekkönyvet tervezel, akkor azt úgy teszteled, hogy elviszed három-négy tervedet egy iskolába és a tetszési index szerint megvalósítod, ami a legjobb?
    • M.M.Hát ez lenne az ideális, igen. De az én esetemben egyelőre be kellett, hogy érjem a két unokaöcsémmel.
      A halál  kilovagolt Perzsiából. Hajnóczy Péter könyve. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté
    • K.N.N.
    • A hatodik téma egy másik illusztrációs munkád Hajnóczy Péter: A Halál Kilovagolt Perzsiából. Kinek, miért, mikor csináltad? S mondtad próbáltad belevinni régi rajzos, pontosabban szénrajzos egyéniségedet, ha jól látom!
    • M.M.
    • Szintén iskolai feladat Herbszt László tanár úrnál. A könyv illusztrációit olvasás közben készítettem szénnel, ami szintén utal a történetre és nagyon expresszív eszköz.
    A halál  kilovagolt Perzsiából. Hajnóczy Péter könyve. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • S mondtad, hogy azért kötöttél még hozzá üres oldalakat, hogy meglegyen a gerince, ugye?
      • M.M.
      • Ez elsősorban kivitelezési megoldás volt, mivel kötelező volt a kemény kötés, de a könyv maga oldalszámban kevés lett volna hozzá.
      • K.N.N.
      • Egyébként puha kötéssel csináltad volna, ha te magad kellett volna eldöntsed?
      • M.M. Ezen még gondolkoznom kell, de valószínűleg japán kötéssel csináltam volna meg.
        Canfisco tengeri csemegék csomagolásai I. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • A hetedik téma a Canfisco tengeri finomságok csomagolások látom, hogy olyasmi, amiben igen kibontakozhattál. Azaz a grafikusi-tipográfiai énedet is megmutathattad! Iskolai feladat, vagy megrendelés volt? Mi volt a koncepciód?
      • M.M.
      • Iskolai feladat volt, de nagyon sokan felkerestek azzal a munkával kapcsolatban, megjelent több könyvben is, ami designnal és csomagolással foglalkozik. Itt a koncepció nagyon egyszerű volt, a kivitelezés viszont annál nehezebb.
      • Canfisco tengeri csemegék csomagolásai I. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Nagyon szép és tetszik! Miért volt nehéz?
      • M.M. Sokáig készült mindegyik rajz, mivel Van Gogh után szabadon pontokkal rajzoltam meg a figurákat. Nagyon időigényes volt, mivel csak pontoztam végig, az egyik pontot a másik után. Így készült el a forma, az árnyék, minden, tehát itt az illusztráció rész volt nehezebb, a tipo részével könnyebben haladtam szerencsére.
      • K.N.N.
      • Voltak színbeli kötöttségeid? Ki volt a tanárod ebben?
      Canfisco tengeri csemegék csomagolásai I. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
         M.M. Gosztom Andrásnál készült a munka és színekben szabad kezet kaptunk,                    igyekeztem a kicsit retróbb hangulatot idézni a színekkel.

      Canfisco tengeri csemegék csomagolásai II. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Úgy látom, hogy az alap a fekete-fehér és csemegénként változik a szín. De folytassuk a nyolcadik témával a Villányi pálinka csomagolásával. Felkérésre csináltad, vagy iskolai feladatként? Milyen szempontokat vettél figyelembe a tervezéskor? Miben különbözik egy pálinka design egy boros üveg-márka tervezéstől?
      Canfisco tengeri csemegék csomagolásai II. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      M.M. Ez cégen keresztül készült még tavaly, az egyik ügyfelünk megrendelésére. És teljesen rám bízták, hogy milyen irányba indulok el. Egyedül az üveg formája volt adott, illetve azt tudtam, hogy limitált kiadás lesz. Az üveg így a régi amerikai, Dallasos, nagyúri hangulatot idézte fel bennem, ezért egy elegáns oda illő címkét szerettem volna készíteni és mivel limitált kiadás, nagyobb teret kaptam kivitelezésben. Nem voltak annyira kötöttek a nyomdai megoldások, lehetőségek.
      • K.N.N.
      • Igen, pont azt szerettem volna kérdezni, hogy az üvegnek ez a testessége eleve egy adott dolog? Mert vannak vékony üvegű pálinkák is, nekem erről a brandyk és az egyéb italok jutnak eszembe.
      • Villányi pálinka. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • M.M.
      • Igen az üveg adott volt.
      • K.N.N.
      • Milyen szempontok játszottak még szerepet a tervezésben?
      • M.M.
      • A címke ugye kétrétegű: van egy alapunk, ami egy pantone sötét kék, illetve rá van szitázva egy arany színünk, tehát semmi nem digitálisan színkevert. Ettől élőben még elegánsabb minőséget éreztet. Nem tudom sajnos, hogy még forgalmazzák-e a terméket, mert mint mondtam limitált széria volt.
      • K.N.N. Egyébként fotón keresztül ez a sötétkék majdnem feketének hat, de a betűk aranya nagyon szépen világít rajta.
      • Subway katonák. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • Apropó idejét múlt arculat. Hogy látod a lehetőséget, mint grafikus abban, hogy meg tudjad győzni a megrendelőt arról, hogy szakmailag neked van igazad és az új arculattal, amit terveztél sokkal piacképesebbé válna a termék?
      • M.M.  
      • Ezt nagyon nehéz megfogalmazni, mert igyekszem meggyőzni a megrendelőket és természetesen olyanok is keresnek fel, akik a portfóliom alapján szimpatizálnak velem, vagyis ezt a stílust, minőséget értékelik.
      Subway katonák. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Mi a különbség a művészi és a megrendelőnek dolgozó grafikus között?
        M.M. Nekünk első nap a KREA iskolában Kathi Zsolt tanár úr azzal kezdte, mai napig     pontosan emlékszem, hogy a grafikusok nem művészek. Engem akkor ez a kijelentés, nyolc év művészeti iskola után picit megcsapott, de most már értem és egyet értek vele.
      • K.N.N.
      • Ez is egy vetülete a dolognak, de az egyéni ízt, sajátosságokat, tanultságot és jó ízlést bele kell vinni nem? Beszéljünk most a Subway katonákról. Itt mi volt a munka lényege? Arculatváltás a cégnél?
      • M.M.
      • Nem. Itt POS kampányról volt szó, tehát reklám csak eltérő, sok esetben interaktív médiumokon keresztül.
      • Subway katonák. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Az pontosan mit jelent? Meséld el az olvasóknak kérlek, hogy értsék.
      • M.M. Hiteles dolgot kellett alkotni úgy, hogy közben szem előtt tartottam az eredeti márkát, tehát mintha tényleg meg tudna valósulni.

      • K.N.N. 
      •  Iskolai munka volt?
      • Milyen szempontokat vettél figyelembe a tervezéskor?
      • M.M.
      • Iskolai feladat Darázs Bódog konzulenssel. Fiatalos és aktuális munkát akartam készíteni mindenféleképpen illusztrációval. A téma épp egy órai brainstormingon körvonalazódott ki. És ez illusztrációban nagyon tág tered ad.
      • K.N.N.
      • Finoman szólva a Mc'Donlads is átvette az ötletet, a magyar napokban.
      • M.M.
      • Igen láttam én is.
      • Hotel Sil. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Mit tudnál tenni, ha valóban megvalósulna az ötleted, mint grafikusnak és egy másik cég felhasználná az engedélyed nélkül? Tennél valamit ellene?
      • M.M.
      • Ez a helyzet súlyosságától függ, hogy mennyire egyértelmű, illetve mennyire komoly munka.
      • K.N.N.
      • Perelnél is, adott esetben?
      • M.M.
        Ha szükséges persze, de reméljük erre nem kerül sor soha.
      Hotel Sil evőeszközök. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
              K.N.N.
      • Én is remélem, hogy téged a Jóisten mindig megsegít, hogy azt és úgy csináljad, ahogy elképzelted. Nézzük a következő kérdést. Kérlek mesélj az Artificium olvasóinak a Hotel Sil anyagáról.
      • M.M.
      • Iskolai feladat volt, Kathi Zsolt tanár úr oldalán készült munka. Az iskola lakberendező szakos hallgatói által készített munkáknak kellett arculatot alkotni. Mindenki kapott egy lakberendezőt, vele felvettük a kapcsolatot és a közös munka gyümölcse lett a logó. Az arculat.
      • K.N.N.
      • Ezen felül szabad kezet kaptatok, vagy nagyon kellett ehhez alkalmazkodni? Te kivel dolgoztál együtt?
      • M.M. Voltak egyeztetések, de mint említettem azért szabad volt. Egy pillanat, had gondolkozzam. Felhő Anita. Véleményeket kértem ki inkább. Illetve hogy mi inspirálta a belső terek létrehozásánál.
      Hotel Sil szállodai kiegészítők. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • És mit tűztél ki magad elé a megvalósításnál? Ilyenkor a munka gyűjtéssel kezdődik, hogy melyek azok a jellemző dolgok egy szállodában, amit be kell mutatni? Vagy neked eleve ezeket tudni kell?
      • M.M.
      • Minden munka gyűjtéssel kezdődik. Utánanézéssel, utánajárással. Azután ötleteléssel, verziók elkészítésével.
      • K.N.N.
      • Ez egyébként nagyon kifinomult és szép. Már akkor is tetszett, amikor mutattad a darabjait.
      • M.M. Köszönöm szépen, a logó szerintem is egy sikerült darab.
      Hotel Sil. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Ha például egy régi, patinás, mondjuk velencei, vagy római szálloda teljes grafikai arculatát kellene megtervezned, vagy minden olyat, amit itt is megalkottál, akkor törekednél a régi hangulat bemutatására a borítékokon, tollakon, névjegyeken és okos telefonos alkalmazásokon?
      • M.M.  
        Igen, minden esetben követni kell a helység adta hangulatot, stílust. Hogyha egy régimódi, elegáns hotelről lenne szó, természetesen ezt tükrözné az arculat is.
      Hotel Sil magazin. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.

      •  K.N.N.És mennyire nyomasztana, hogy egy nagyon magas színvonalú patinás dologhoz kell valami újat csinálnod?
      • M.M.
        Nem hinném, hogy nyomasztana, szeretem a kihívásokat!
      • Szerencsére eddig jól is sikerült minden olyan dolog, ami kicsit arisztokratikusabb hangvételű.
         
        Marie Curie plakát. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N. 
        Kérlek mesélj a Marie Curie alapítvány anyagáról.
      • M.M.A Marie Curie-s anyag Szegi Amondó konzulenssel készült. Mindenki húzott egy ismert személyt, és annak az embernek kellett arculatot készíteni. Az enyém, hogy egy kicsit személyesebb, egyedibb legyen a munka, az egészet egy fiktív alapítványnak készítettem. És ehhez minden szükséges kreatív anyagot elkészítettem.
        Marie Curie anyag. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
        K.N.N.
      • Egyébként szeretted a kémiát-fizikát? Vagy az nem befolyásol?
      • M.M.
      • Nem én választottam Curiet, mint mondtam, sorshúzás volt. Nem igazán.
      • K.N.N.
      • Értem, de arra gondolok, hogy közel áll hozzád, hogy tudományos területek anyagait "frissítsd" fel grafikailag?
      • M.M. Az arculat elkészítésénél Curie nagy találmányát, a rádióaktivitást használtam fel, így készült a logótípia, ami a hölgy monogramja. Az arculat elkészítésénél Curie nagy találmányát, a rádióaktivitást használtam fel, így készült a logótípia, ami a hölgy monogramja.
      Marie Curie anyag. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté.
      • K.N.N.
      • Azaz tudományos konferenciák, ülések, kiállítások anyagát szívesen készíted?
      • M.M.
      • Egész életemben képzőművészeti iskolákba jártam, nem fektettem nagy energiákat a reál tárgyakba. Munkának fogom fel, nem a témától függ, mennyire élvezem, hanem hogy az anyag mennyire lesz szép a végén.
      • K.N.N.
      • Tetszik a Marie Curie szeme előtt, az a szemüveg vagy lencse szerű megoldás. Mikroszkópra utal? Kémcsőre?
      • M.M. Részben igen. Másrészt inkább a jövőbe látás, amit hozzátett az emberiséghez az életében.

      KREA alkotófalu. Fotó és grafika © Gosztom András, Medgyesfalvi Máté, Bölecz Lilla, Nyári Eszter, Zleovszki Zsolt.
               K.N.N.
      • Nagyon szép gondolat és jó ötlet. Mesélj kérlek a KREA alkotófaluról, amelyben konzulensetek Gosztom András volt.
      • M.M.
        Illetve csoportmunka Bölecz Lillával, Nyári Eszterrel és Zleovszki Zsolttal. Erre az iskola, pontosabban Nemes Mara igazgatónő kért fel. Az iskola egy alkotói helységet szeretne alapítani, és amíg a lakberendezők elkészítették a belső terveket, addig mi egy arculaton dolgoztunk.
      KREA alkotófalu. Fotó és grafika © Gosztom András, Medgyesfalvi Máté, Bölecz Lilla, Nyári Eszter, Zleovszki Zsolt.

      •  K.N.N. 
        Milyen volt a közös munka?
      • M.M.
      • A munka sok közös brainstorminggal kezdődött, azután pedig logó verziókat készített mindenki. A nyertes logó Zleovszki Zsolt fejéből pattant ki, azt kicsit még átdolgozta a csapat. Aztán szépen kiosztottunk mindenkinek feladatokat, mivel a határidő szűkös volt.
      • K.N.N.
      • Mi volt a te részed ebben?
      • M.M.
      • Én a weboldalt, a telefonos applikációt és a logó köré épülő rendszert, "gridet" rajzoltam meg.
      • K.N.N.
      • Szereted az ilyen együtt gondolkodást? Könnyebb így együtt dolgozni?
      • M.M.
      • Igen, a magam részéről mindig is élveztem és támogattam a csapat munkát. Szerintem sokkal jobb, ha több oldalból jön az impulzus, és ez előreviszi az eredményeket.
      • K.N.N.
      • Könnyebb úgy a határidőt tartani?
      • M.M.
      • Nem is a határidőről van szó. Hanem hogy több a vélemény, több szem többet lát, több ész több felé kalandozik el.
      • K.N.N.
      • Nem okoz ez zavart? Vagy van valaki akinek jó, vagy jobb ötlete van és akkor afelé mentek el?
      • M.M. Egyáltalán nem volt zavar. Legalábbis ebben az esetben működött.
      Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.
      • K.N.N.
      • Értem. Akkor most beszéljünk a diploma munkádról, amelyben konzulensed Herbszt László grafikus volt.
      • Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.
        M.M.
        Az iskola feladott körülbelül húsz-huszonkét témát, amiből minden diák hármat választhatott, és ebből a háromból a tanárok döntötték el, hogy ki mit kap. Elsőre én a sörfőzdét írtam, szerencsére meg is kaptam.
      • K.N.N.
      • Szeretted ezt a munkát, úgy láttam.
      • M.M.
        Itt maga a munkafolyamat volt igen hosszú, egy szemeszternyi időnk volt rá, amihez négy előprezentáció állt rendelkezésre, ahol a vizsgabiztosok előtt be kellett mutatni a jelenlegi állást.
      • K.N.N.
        Mi volt a koncepció?
      • M.M.
        Házi sörfőzdéről van szó, amelynél a néző fele sugárzott képben fontos volt a közelség, melegség. Mindenféleképpen el szerettem volna kerülni a nagy márkák stílusát, mert ez teljesen más piac.
      Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.
      • K.N. N.
        Igen, de ugyanakkor a régi hangulatra is törekedtél ezzel a kapcsos üveggel?
      • M.M.
      • Igen, a konzulens tanáromnak köszönhetően megismertem két fiatal sörfőzőt, akik hamarosan be akarják indítani saját márkájukat. Tőlük származik a név, hogy Bázis. Ez jó alapot adott nekem az illusztrációhoz. Ezt akartam még megfűszerezni egy aktív résszel, ez lett a macska.
      • K.N.N.
      • Hogy is volt a macskával és a gyárral, amit olyan jól elmeséltél a védésen? Beszélj erről az olvasóknak kérlek.
      • M.M.
        Kontrasztba van téve a két illusztrált elem, mivel a gyár statikus, a macska pedig pozíciót és helyet vált folyamatosan.


      Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.
      • K.N.N.
      • Ez mit jelent?
      • M.M.
      • Azt, hogy a macskák minden sörfőzdénél fellelhetőek, mivel természetesen úton védik az alapanyagokat a kártevőktől.
      • K.N.N
      • Értem. Ez saját tapasztalat, megfigyelés?
      • M.M.
      • Nem, utánaolvastam, nem volt még szerencsém sörfőzdében járni.
      • K.N.N.
      • Pedig úgy képzeltem, hogy gyermekkorodat sörgyárak udvarain csatangolva töltötted. :-D
      • M.M.Sajnos ez nem így volt, színház volt sörgyár helyett. A befogadóforma és a szalag elkészítésénél minél részletgazdagabb ábrázolást szerettem volna.
      Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.

      • K.N.N.
      • Éspedig?
      • M.M.
      • A forma sem egy egyszerű geometriai forma, hanem egy egyedien stancolt (hidegen megmunkált, sajtolt, vágott) alap. Ezt sok-sok vonallal, árnyékkal, folttal, ritmussal tettem izgalmassá. Színkódot is kapott minden egyes sör, az ízvilághoz illően. Ezt a főzőkkel egyeztettem. Van két alap sörük, ami mindig kapható, és négy szezonális, minden évszakra egy-egy darab. A végeredmény számomra egy klasszikus de igényes csomagolás lett, ami minőséget és kézművességet sugall. Ehhez továbbá készült plakát, hatvan darabos csomagolás, poháralátét, egy bemutató füzet, asztali háromszög.
      • K.N.N.
      • Meg is kóstoltátok ezeket a söröket? Hogy volt a vízcseppekkel az üvegen? Hogy minél szebben mutasson.
      • M.M.
      • A konzultációkat mindig valami minőségi kocsmában tartottuk Lacival. Ja ezek már befotózási technikák: pára, cseppek, fény és háttér beállítások. Ezekre mind figyelni kell ilyenkor, de ezt inkább egy fotóstól kéne kérdezni, én csak tartottam a lámpát. :-D
      • K.N.N.
      • Ezek a kiegészítők, mint pohár alátét, amit minden becsületes sörkedvelő gyűjt, amolyan klasszikus kellékei a kampánynak, ugye?
      • M.M.
      • Igen, pont tegnap előtt kerestek meg, hogy hol tudnak venni ilyen söralátétet?
      • K.N.N.
      • Nekem nagyon tetszik és a lényeg a szép eredmény.
      • M.M.
      • Ezt a munkát nagyon élveztem. Igen, ahhoz képest, hogy nagyon sok munka volt itt munkahelyemen is, valahogy (már nem is tudom hogy) de sikerült azt is megcsinálni, úgy, ahogy szerettem volna. És úgy néz ki, hogy ez az arculat meg fog jelenni a piacon.
      • Hát ez UI. Azaz user interface, nem művészi
      • vagy ilyenek.
      • K.N.N.
      • Gondolom a funkcióhoz tervezted. Mi volt itt a munka lényege?
      • M.M.
      • Ez egy film és reklám készítő cégnek belső felhasználásra készült program, amivel gyakorlatilag mindent el tudnak végezni. Lényegét tekintve nagyon-nagyon komplex és sok idő volt mire elkészült.
      • Ezt a cégen keresztül csináltam és nem is az interjúra küldtem csak úgy.
      • K.N.N.
      • És ez egy komplex grafikai program?
      • M.M.
      • A programozást nem én csináltam, csak a layoutot.
      • K.N.N.
      • Ezekben a munkákban is örömödet leled?
      • M.M.Igen, én nagyon élvezem az ilyenek készítését, mert nagyon megdolgoztatnak esztétikai és logikai szinten is.
      Bázis sör. Fotó és grafika © Medgyesfalvi Máté. Konzulens: Herbszt László.
      • K.N.N.
      • És végül, hogy értékeled a saját fejlődésedet azóta, hogy művészeti iskolás fiatal emberként elvégezted a KREÁ-t, lediplomáztál és most a munka világában kamatoztatod a tudásod?
      • M.M.
      • Nagyon sokat tanultam és nagyon sokat köszönhetek a KREÁ-nak. Hálás vagyok az ott eltöltött évekért. Tudom, hogy ehhez az intézmény és az oktatás kellett, meg az én lelkesedésem is.
      • K.N.N.
      • Mik a terveid a jövőre nézve?
      • M.M.
      • Tovább fejlődni és csinálni azt, amit most. Kisebb célokat tűzök magam elé, az egyik lépést a másik után, nem tekintek túlzottan a jövőbe. Ja igen, és visszatérni a sporthoz, mert az iskola és munka miatt egy kicsit elhanyagoltam.
      • K.N.N.
      • Akkor köszönöm szépen a riportot. Jól tudom, hogy vízilabdáztál?
      • M.M.
      • Igen. Én is nagyon szépen köszönöm a türelmet.
      •  
      • Ez  1012 embernek tetszik itt a blogon!
      • 213-an osztották meg eddig a facebookon!
      • Köszönjük!
      Medgyesfalvi Máté önéletrajza:
      2012. március ‒ jelen 11R Creative
      Krea Kortárs Képzőművészeti Iskola (Felsőoktatási Intézmény) 2009. szeptember ‒ 2013 . június Tervező Grafikus szak • Tipográfia • Programismeretek Országos / nemzetközi besorolás: ISCED 4 Nagyváradi Művészeti Líceum (Gimnázium) 2005. szeptember - 2009. június Érettségi Diploma III-ad fokú grafikai végzettség • Grafika • Művészet történet Országos / nemzetközi besorolás: ISCED 3
      med_mate@yahoo.com  
      születési idő:
      1990. március 8.


      Megjegyzések

      Népszerű bejegyzések